کد خبر: 625993
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۰۸:۴۵:۲۱
| |

سفر قریب‌الوقوع پوتین به ترکیه

رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب از سفر قریب‌الوقوع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ماه آگوست (مرداد/ شهریور) به کشورش خبر داد و البته زمان دقیق آن را مشخص نکرد.

سفر قریب‌الوقوع پوتین به ترکیه
کد خبر: 625993
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۰۸:۴۵:۲۱

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب از سفر قریب‌الوقوع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ماه آگوست (مرداد/ شهریور) به کشورش خبر داد و البته زمان دقیق آن را مشخص نکرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "آناتولی" وی که پس از برگزاری نماز جمعه در یکی از مساجد استانبول سخن می‌گفت، افزود : وزیران امورخارجه و رئیس سازمان اطلاعات این کشور در حال برنامه‌ریزی هستند تا این سفر بزودی و در ماه آگوست (مرداد/ شهریور) صورت پذیرد.

وی افزود: در چارچوب این گفت وگو، بر این باورم که این دیدار به خواست خداوند در ماه آگوست انجام خواهد شد.

اردوغان درباره توافق انتقال غلات نیز گفت که کشورش با روسیه در این موضوع دیدگاه واحدی دارد.

رئیس جمهوری ترکیه اشاره کرد که کشورش قصد دارد غلات روسیه را که از طریق دریای سیاه به کشورش ارسال می‌شود، به آرد تبدیل کند تا بعداً به کشورهای آفریقایی منتقل شود.

وی افزود که ترکیه در برهه کنونی از طریق وزارت کشاورزی اش به اتخاذ این اقدامات و حمایت و کمک به کشورهای فقیر ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه با بوراک آکچاپار همتای ترکیه‌ای خود برای بررسی وضعیت پیرامون توافق غلات تلفنی گفت‌ وگو کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها