کد خبر: 626381
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

واکنش کرملین به ادعاها درباره انتخاب مجدد پوتین در انتخابات ۲۰۲۴

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، تفسیر نیویورک تایمز از سخنان خود درباره انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین بعنوان رئیس جمهوری را رد کرد.

واکنش کرملین به ادعاها درباره انتخاب مجدد پوتین در انتخابات ۲۰۲۴
کد خبر: 626381
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ۰۹:۳۵:۰۰

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، تفسیر نیویورک تایمز از سخنان خود درباره انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین بعنوان رییس جمهوری را رد کرد.

به گزارش ایرنا از تاس ، یک روزنامه آمریکایی اوایل روز یکشنبه مقاله ای را به نقل از سخنگوی کرملین منتشر کرد و به گفته نیویورک تایمز، پسکوف ظاهراً انتخابات روسیه را نه آنقدر دموکراسی که "بوروکراسی گران قیمت" خواند و گفت که "پوتین در آینده دوباره باب بیش از ۹۰ درصد آرا انتخاب خواهد شد."

پسکوف در پاسخ به سوالی در مورد صحت این نقل قول به تاس گفت: نه، این کاملاً توسط نویسنده این مقاله اشتباه تفسیر شده است.

سخنگوی ریاست جمهوری افزود که در واقع با این خبرنگار دیدار و گفتگو کرده است و یکی از سوالات مربوط به انتخابات بوده است. و پاسخ این بود: که سطح تحکیم جامعه پیرامون رئیس جمهور کاملاً بی سابقه است و حتی اکنون نیز می توان گفت که اگر او نامزد شود، مجدداً با امتیاز بزرگی انتخاب می شود و خود انتخابات - از نظر تئوری - فقط هزینه های اضافی هستند.

با این حال، پسکوف ادامه داد، به نویسنده مقاله گفته شد که "رئیس جمهور خودش گفته و اصرار دارد که انتخابات باید اجباری باشد، که این لازمه دموکراسی است."

پسکوف تاکید کرد: "و رئیس جمهور در پیام خود به مجلس فدرال در این مورد صحبت کرد."

وی همچنین افزود که انتخابات ریاست جمهوری روسیه در مارس ۲۰۲۴ برگزار می شود و پوتین حق دارد برای یک دوره جدید ریاست جمهوری خود را نامزد کند، اما هنوز درباره تصمیم خود در این زمینه صحبتی نکرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها