کد خبر: 626853
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۳۵:۵۱
| |

گرسنگی 30 درصد مردم کشورهای عربی را تهدید می کند

به گفته دستیار سازمان خواربار و کشاورزی وابسته به سازمان ملل، مردم کشورهای عربی به دلیل نزاع ها در سوریه، یمن و سودان در معرض تهدید گرسنگی هستند.

گرسنگی 30 درصد مردم کشورهای عربی را تهدید می کند
کد خبر: 626853
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۳۵:۵۱

«عبدالحکیم الواعر» مدیر کل و دستیار در سازمان سازمان خواربار و کشاورزی  وابسته به سازمان ملل هشدار داد که 30 درصد از جمعیت کشورهای عربی در معرض تهدید گرسنگی هستند.

به گزارش جماران، عبدالحکیم الواعر در گفت و گویی در برنامه «با کاغذ و قلم» گفت که این تعداد از مردم کشورهای عربی به دلیل نزاع ها در سوریه، یمن و سودان در معرض تهدید گرسنگی هستند به ویژه آن که تعداد زیادی از مردم کشورهای عربی آواره شده اند زیرا ترک زمین و زراعت منجر به فروپاشی چرخه غذایی می شود.

الواعر گفت که بحران ویروس کرونا ضربه بزرگی به زنجیره امدادرسانی زده است و این اتفاق باعث کاهش کمیت تولیدات در سطح یجهان شد.

وی در ادامه گفت که 800میلیون نفر در جهان شب را بدون غذا می خوابند این در حالی است که غذا در بسیاری از مکان ها به ویژه در منطقه عربی در ماه رمضان هدر می رود.

الواعر در ادامه گفت که میزان هدر رفت غذا 30 درصد است این در حالی است که در جهان عرب به ویژه در مصر، منطقه خلیج فارس و برخی کشورهای دیگر به 40 درصد می رسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها