کد خبر: 636819
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۶ ۲۱:۴۵:۵۳
| |

وزیر امور خارجه اردن:

کوچ اجباری فلسطینی‌ها یعنی اعلام جنگ/ فاجعه بزرگتر با جنگ زمینی در غزه رغم می‌خورد

پس از گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر کوچ اجباری فلسطینی‌ها به کشورهای دیگر، وزیر امور خارجه اردن این اقدام را با اعلام جنگ برابر دانست.

کوچ اجباری فلسطینی‌ها یعنی اعلام جنگ/ فاجعه بزرگتر با جنگ زمینی در غزه رغم می‌خورد
کد خبر: 636819
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۶ ۲۱:۴۵:۵۳

وزیر خارجه اردن تلاش‌ها برای کوچ اجباری فلسطینیان از کرانه باختری را اعلام جنگ دانست.

به گزارش فارس، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز چهارشنبه تاکید کرد که دلیل اصلی درگیری‌ها در منطقه، اشغالگری اسرائیل بوده که باید پایان یابد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «تلاش‌ها برای کوچ اجباری فلسطینیان از کرانه باختری را به عنوان اعلام جنگ می‌دانیم. تا زمانی که فلسطینیان به حقوق خود دست نیابند، هیچ کسی در منطقه صلح و امنیت نخواهد داشت».

الصفدی اضافه کرد: «فلسطینی‌ها از لحاظ انسانیت کمتر از اوکراینی‌ها نیستند و قوانین بین‌المللی نیز باید درباره موضوع فلسطین نیز اجرا شود. نشانه‌ها حاکی از آن است که جنگ به سوی وخیم‌تر شدن می‌رود و جنگ زمینی در غزه نیز فاجعه بزرگتری را به همراه خواهد داشت».

وزیر خارجه اردن گفت: «خواستار توقف فوری جنگ و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به نوار غزه هستیم. خواستار حمایت از فلسطین بوده و اساس درگیری، اشغالگری بوده که باید پایان یابد».

وی ادامه داد: «این ایده که می‌توان موضوع فلسطین را با ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود وضعیت اقتصادی حل کرد،‌ایده بیهوده‌ای است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها