کد خبر: 638943
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۰ ۲۲:۵۰:۰۸
| |

چینی‌ها در فضا کاهو و گوجه گیلاسی کاشتند + عکس

فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی تیانگونگ توانستند کاهو و‌ گوجه‌ گیلاسی بکارند. نمونه های نیز برای آزمایش به زمین فرستاده شده است. چین قصد دارد تا پایان دهه جاری فضانوردان را به ماه بفرستد.

کد خبر: 638943
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۰ ۲۲:۵۰:۰۸

فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی تیانجونگ، کاهو و گوجه گیلاسی کاشتند.

به گزارش ایسنا، فضانوردان چینی ماموریت شنژو ۱۶(Shenzhou ۱۶) در ایستگاه فضایی تیانگونگ(Tiangong) به عنوان بخشی از برنامه‌های اکتشافی اعماق فضا، در مدار زمین سبزیجات کاشتند.

جینگ و همراهانش وقت خود را صرف پرورش سبزیجات با استفاده از دو مجموعه تجهیزات تخصصی در فضا کردند.

اولین عملیات آنها در ماه ژوئن آغاز شد و چهار دسته کاهو از آن برداشت شد. دومین مورد در ماه اوت برای کشت گوجه گیلاسی و پیازچه انجام شد.

مرکز تحقیقات و آموزش فضانوردان چین نیز نمونه‌هایی را روی زمین توسعه داده است که به محققان اجازه می‌دهد نتایج را با هم مقایسه کرده و تفاوت نحوه رشد گیاهان در فضا و روی زمین با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کنند. به گفته محققان، این بخشی از یک برنامه بلند مدت برای کمک به اکتشاف در اعماق فضا است.

یانگ رنز(Yang Renze)، محققی از مرکز تحقیقات و آموزش فضانوردان چین می‌گوید: دستگاه کشت سبزیجات، بخش کلیدی از کل سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی از حیات[ECLSS] است و در فضا برای تایید فناوری‌های مربوطه استفاده می‌شود. در آینده، ما بر روی کشت سریع و در مقیاس بزرگ تمرکز خواهیم کرد.

به عنوان بخش کلیدی سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی از حیات، گیاهان رشد یافته از می‌توانند دی‌اکسیدکربن موجود در هوا را برای تولید اکسیژن با فتوسنتز جذب کنند و سپس با تعرق آب را بازسازی و تصفیه کنند.

62784739

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها