کد خبر: 640367
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۲۳:۳۰:۰۰
| |

خسارت 100میلیون دلاری شرکت‌های اسرائیلی از جنگ غزه

بخش ساخت‌وساز املاک و بیمه در اسرائیل بیشترین ضربه مالی را متحمل شده است. برآورد می‌شود که خسارت وارده به شرکت‌های بیمه و سازمان مالیات بر دارایی این وسایل نقلیه ممکن است بیش از 100 میلیون دلار باشد.

خسارت 100میلیون دلاری شرکت‌های اسرائیلی از جنگ غزه
کد خبر: 640367
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۲۳:۳۰:۰۰

بخش ساخت‌وساز و املاک در اسرائیل در نتیجه جنگ غزه و تعلیق مجوزهای کار برای فلسطینیان اهل کرانه باختری و نوار غزه بیشترین ضرر را متحمل شده است. 

به گزارش شفقنا، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های قسام علیه ارتش اسرائیل در هفتم اکتبر، شرکت‌های ساختمانی در جنوب اسرائیل دچار کاهش شدید درآمد شده اند چرا که ساخت‌وسازها متوقف شده و معاملات جدیدی برای فروش واحدهای مسکونی انجام نشده است.

روزنامه اقتصادی «مارکر» به نقل از «راشیل روث»، مدیر بخش تحلیل داده‌های شرکت «دان وبرادستریت» نوشت: قبل از جنگ کارهای ساختمانی زیادی در منطقه جنوب انجام می‌شد، در سدروت، عسقلان، اوفاکیم و ناتیووت که اخیراً مورد حملات شدید قرار گرفتند، در چهار سال گذشته حدود 20 هزار واحد مسکونی در آن ساخته شده است.

وی افزود: جنگ همه فعالیت‌های ساخت‌وساز را متوقف کرده و بازار املاک و ساخت‌وساز را فلج کرده است.

به گفته «رانیت ناهوم هالوی»، روزنامه‌نگار اسرائیلی، «مردم اسرائیل در حال حاضر مشغول مسائل جنگ هستند و نوعی وضعیت عدم اطمینان حاکم است بنابراین تقاضای خرید آپارتمان وجود ندارد.»

مجوز ورود کارگران خارجی با وجود مخالفت وزارت امور داخلی اسرائیل صورت می‌گیرد، «ایال سیسو»، مدیر کل اداره جمعیت، مهاجرت و گذرگاه‌های مرزی در این وزارتخانه، توضیح داد که «از آغاز جنگ، 3784 نفر خارجی کارگران ساخت‌وساز اسرائیل را ترک کردند که به این رقم باید 20 هزار کارگر فلسطینی را اضافه کرد که اسرائیل مجوز فعالیت آنها را باطل کرده و اجازه ورودشان به اسرائیل را نمی‌دهد.»

بر اساس آنچه که روزنامه اقتصادی اسرائیل «کالکالیس» به نقل از مقامات مسئول در وزارت دارایی گزارش داد، با ورود جنگ به ماه دوم خود، هزینه‌های جبران خسارات جنگ در حال افزایش است و صندوق ویژه غرامت که پیش از جنگ 18. میلیارد شیکل (4.6 میلیارد دلار) سرمایه داشت، اکنون موجودی آن در حال صفر شدن است.

در مورد خسارات وارد شده به شرکت‌های بیمه، پیش‌بینی می‌شود که تعداد خودروهای غیرنظامی آسیب دیده از آغاز جنگ تاکنون از 10 هزار خودرو فراتر رود.

بر اساس داده‌های مالیات بر دارایی، در ماه اکتبر، حدود 6 هزار درخواست دریافت خسارت به وسایل نقلیه ناشی از جنگ ثبت شده است که شامل 4130 مورد در عسقلان، 1790 مورد در تل آویو، 56 مورد در حیفا و 19 مورد در طبریا است.

برآورد می‌شود که خسارت وارده به شرکت‌های بیمه و سازمان مالیات بر دارایی این وسایل نقلیه ممکن است بیش از 400 میلیون شیکل (بیش از 100 میلیون دلار) باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها