کد خبر: 252075
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۳:۱۶:۰۰
| |

قطع 30 هزار سیم‌کارت ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی

شمار قطع و مسدود شدن سیم‌کارت‌های شخصی ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی از طریق فرآیند هوش مصنوعی، از مرز 30 هزار سیم‌کارت گذشت.

قطع 30 هزار سیم‌کارت ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی
کد خبر: 252075
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۳:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| آخرین آمار ارائه‌شده از وضعیت برخورد با سیم کارت‌های شخصی ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی، نشان می‌دهد که 30 هزار و 905 سیم کارت تا روز 25 آذرماه امسال به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم قطع سرویس شده‌اند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شناسایی سیم کارت‌هایی که نسبت به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اقدام می‌کنند، از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشترکان استفاده کرده است. در این زمینه طبق دستورالعملی که به اپراتورهای موبایل داده شده، سیم کارت‌های شخصی ارسال‌کننده پیامک‌های تبلیغاتی شناسایی شده و با آنها برخورد می‌شود.

بررسی رگولاتوری حاکی از آن است که از این سیم‌کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست. از این رو بر مبنای حجم زیادی از پیامک که فعال می‌شود، این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره‌ها را به رگولاتوری گزارش می‌کنند.

از آنجایی که ارسال پیامک تبلیغاتی ناخواسته، نوعی تخلف محسوب می‌شود، رگولاتوری در صورت دریافت شکایت و درخواست از مردم نیز نسبت به قطع سرویس پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام می‌کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها