کد خبر: 253082
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۳:۳۴:۰۰
| |

رنگ مرجانی از کجا آمده است؟

موسسه رنگ پانتون رنگِ سال 2019 میلادی را مرجانی زنده انتخاب کرده که ترکیبی‌ از فام مرجانی است با زیر رنگ طلایی. رنگی‌ شفاف و گرم، مخلوطی از نارنجی و صورتی‌ که به گفته لیاتریس ایزمن، مدیر اجرای شرکت پانتون، قرار است نشانی‌ از نیاز ذاتی مان به خوش‌بینی و امید باشد.

رنگ مرجانی از کجا آمده است؟
کد خبر: 253082
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۳:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| هر سال در ماه دسامبر، موسسه رنگ پانتون، دارنده معروف‌ترین نمودار رنگ دنیا، رنگ سال آینده را اعلام می‌کند. این شرکت بیش از 5000 رنگ با اسم و کد رنگی‌ مختصر ثبت کرده و با بیش از 10 میلیون کارخانه و طراح در سراسر جهان همکاری می‌کند، از رنگ دکوراسیون خانه گرفته تا رنگ چاپ مجله و رنگ پارچه مد و پوشاک.

رنگ مرجانی زنده، بلای جان مرجان‌ها؟

در جریان ساخت مستندی درباره آلودگی صنعت مد بر محیط‌زیست، دریافتیم رنگ‌های تند و شفاف مثل همین مرجانی زنده، چون به صورت مصنوعی و صنعتی تولید می‌شود وقتی در پوشاک و اشیا استفاده می شود به شکل گسترده‌ای آب‌ها را با مواد شیمیایی آلوده می‌کند و آسیب بزرگی‌ به محیط زیست و جانداران دریایی می‌رساند.

آلودگی دریاها، گرمایش زمین و فعالیت‌های دیگر انسانی بلای جان مرجان‌هاست. مرجان‌ها پس از مرگ رنگشان می‌پرد و کاملا سفید می‌شوند. برای همین است که شرکت پانتون در انتخاب اسم رنگِ امسال روی مرجان زنده تاکید کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها