کد خبر: 336344
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

معرفی گران‌ترین خودروهای جهان: از بوگاتی لاویتوره نویر تا آستون مارتین والکری

گران‌ترین خودروهای جهان تنها مخصوص رفت‌و‌آمد نیستند و چیزی فراتر از آن‌اند. این خودروها آثار هنری‌اند و برای مردمی ساخته شده‌اند که در جهان آنها زرق و برق و شیک بودن بر کارایی و راندمان برتری دارد. اگر این نقدهای مرتبط با سبک زندگی ثروتمندان را کنار بگذاریم، باید بگوییم این ماشین‌ها واقعاً هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برند.

معرفی گران‌ترین خودروهای جهان: از بوگاتی لاویتوره نویر تا آستون مارتین والکری
کد خبر: 336344
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- گران‌ترین خودروهای جهان تنها مخصوص رفت‌و‌آمد نیستند و چیزی فراتر از آن‌اند. این خودروها آثار هنری‌اند و برای مردمی ساخته شده‌اند که در جهان آنها زرق و برق و شیک بودن بر کارایی و راندمان برتری دارد. اگر این نقدهای مرتبط با سبک زندگی ثروتمندان را کنار بگذاریم، باید بگوییم این ماشین‌ها واقعاً هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برند.

ما در این مطلب فقط خودروهای جدید را بررسی می‌کنیم و به مطالعه خودروهای کلاسیک یا آنهایی که در مزایده‌ها فروخته شده نمی‌پردازیم. این نکته را هم بگوییم که خودروهای این لیست لزوماً سریع‌ترین خودروهای جهان نیستند، گرچه برخی از آنها به‌ طور باورنکردنی‌ای سریع هستند. اعتمادآنلاین به نقل از دیجیتال ترندز گزارش می‌دهد:

بوگاتی لاویتوره نویر

Bugatti La Voiture Noire

ماشین

بوگاتی رولز رویس را کنار زد و سال 2019 در ژنو از خودرویی رونمایی کرد که گران‌ترین خودرو جهان نام گرفت. سازنده فرانسوی این ماشین ارزش دقیق آن را فاش نکرده، اما شایعه‌هایی درباره قیمت 19 میلیون دلاری آن پیچیده است. ما حتی نمی‌دانیم چه کسی این ماشین را خریده، برخی می‌گویند متعلق به فردیناند پورشه، رئیس سابق فولکس‌واگن، است و برخی دیگر گمان می‌کنند که کریستیانو رونالدو آن را خریده است.

معنای اسم این ماشین به فرانسوی «خودرو سیاه» است و مثل مدل شیرون توربو شارژ چهارگانه و موتور 16 سیلندر 8 لیتری دارد و چهارچرخی با 1500 اسب بخار قدرت است.

رولز رویس سوئپ‌تیل

Rolls-Royce Sweptail

(13 میلیون دلار)

ماشین

شرکت رولز رویس هر مدل ماشینی را که شما دوست داشته باشید برایتان می‌سازد، البته اگر پولش را هم داشته باشید؛ مثلاً همین مدل سوئپ‌تیل کوپه‌ای است که شخصی از ابتدای مراحل ساختش آن را سفارش داده. طراحی این ماشین به سبک مدل‌های قدیمی است، اما از مدل کشتی‌های تفریحی نیز الهام گرفته شده. تقریباً تمام اجزای این ماشین منحصربه‌فرد است و چهار سال طول کشیده تا کار ساخت آن تمام شود، به همین دلیل قیمت آن 13 میلیون دلار است.

مرسدس بنز مایباخ اکسلرو

Mercedes-Benz Maybach Exelero

(8 میلیون دلار)

ماشین

این مدل بسیار گران و ویژه است. این اتومبیل در سال 2004 ساخته شده ولی هنوز هم در مقایسه با خودروهای دیگر تک و گران است.

قیمت روز اکسلرو در آمریکا 10.1 میلیون دلار است، عددی برابر با میزان تولید ناخالص ملی یک جزیره کوچک. این ماشین 2 در 700 اسب بخار قدرت دارد و 12 سیلندره با 2 توربو شارژر و بسیار لوکس است.

کونیگزگ سی‌سی‌ایکس‌آر ترویتا

Koenigsegg CCXR Trevita

(4.8 میلیون دلار)

ماشین

این خودرو تنها خودرو گرانی است که اجازه تردد در خیابان را دارد. می‌خواهید بدانید چرا این ماشین گران است؟ دلیلش این است که در آن الماس به کار رفته و طبیعی است که الماس هم ارزان نیست!

شرکت سوئدی کونیگزگ فقط برای ترویتا پرداخت رنگ روغن جدیدی ارائه کرده که بدنه این ماشین را با فیبرهای کربنی ساختار الماس پوشش داده است. حتی نمی‌توان تصور کرد که چقدر خرج رنگ بدنه شده است.

این ماشین موتوری 4.8 لیتری، 2 سوپرشارژ و هشت‌سیلندره با قدرت 1004 اسب بخار و گشتاور 797 پوند فیت دارد. فقط سه دستگاه از این اتومبیل ساخته شده است.

لامبورگینی وننو

Lamborghini Veneno

(4.5 میلیون دلار)

ماشین

شرکت لامبورگینی برای مدل ارتقایافته اونتادور رودستر نامی انتخاب کرده و آن «زهر» است (وننو به ایتالیایی زهر معنی می‌شود). این خودرو به مناسبت جشن 50 سالگی شرکت لامبورگینی ساخته و رونمایی شد. وننو واقعاً زهردار است و نام مناسبی بر آن گذاشته‌اند.

وننو از هر زاویه‌ای فوق‌العاده است و مثل یک سفینه فضایی طراحی شده. قیمت این ماشین 4.5 میلیون دلار است و به همین دلیل در لیست گران‌ترین‌ها قرار گرفته است.

جای تعجب ندارد که وننو بسیار سریع باشد؛ موتور آن 6.5 لیتری و 12 سیلندره و قدرتش 740 اسب بخار و گشتاور آن 507 پوند فیت است.

لیکان هایپراسپورت

Lykan Hypersport

(3.4 میلیون دلار)

ماشین

ممکن است اسم لیکان هایپراسپورت را در فیلم سریع‌و‌خشمگین 7 شنیده باشید که در آن یک سوپرماشین لبنانی در دوبی با سه آسمانخراش برخورد کرد. این خودرو بسیار گیرا و خاص است و همین باعث شده هایپراسپورت در میان ماشین‌های نمونه جای گیرد.

طراحی این خودرو به گونه‌ای است که چراغ‌های جواهرنشان دارد و داخل آن شبیه فیلم‌های علمی‌تخیلی است. این خودرو به شکلی است که گویی از آینده آمده و طراحی آن نیز گواه همین مدعاست. هایپراسپورت پیشرانه 3.7 لیتری با توئین توربو دارد که 770 اسب بخار قدرت و 708 پوند فیت گشتاور آن است.

تنها دومینیک تورتو (اسم وین دیزل در فیلم مذکور) نیست که سوار این ماشین شده، بلکه پلیس ابوظبی نیز هایپراسپورت را می‌راند. سازندگان این خودرو اطمینان دارند که با هایپراسپورت می‌توان هر کسی را که در اتوبان‌ها شیطنت می‌کند گوشمالی داد. بالاترین سرعت این ماشین 240 مایل بر ساعت و سرعت صفر تا 100 را در 2.8 ثانیه طی می‌کند.

بوگاتی ویرون ساخته ویوره منصوری

Bugatti Veyron by Mansory Vivere

(3.4 میلیون دلار)

ماشین

این بوگاتی برخی از ویژگی‌های بوگاتی ویرون را دارد و در مدل جدیدش ارتقا پیدا کرده است. این خودرو یکی از سریع‌ترین و البته گران‌ترین خودروهای جهان است.

منصوری 1200 اسب بخار قدرت دارد و بدنه آن از فیبر کربن است. چراغ‌های ال‌ای‌دی، کابین و جلوپنجره این خودرو نسبت به مدل ویرون ارتقا یافته و یک اثر هنری محسوب می‌شود. سرعت آن تا 254 مایل بر ساعت می‌رسد.

فراری پینین‌فارینا سرجیو

Ferrari Pininfarina Sergio

(3 میلیون دلار)

ماشین

فراری سرجیو با قیمت سه میلیون دلار گران‌ترین خودرو لیست ما نیست، اما جزو 6 خودرو خواستنی دنیاست. این مدل که شرکت طراحی ایتالیایی پینین‌فارینا آن را ساخته شبیه مدل فراری 458 است، منتها با بدنه و طراحی داخلی متفاوت. موتور 4.5 لیتری و هشت‌ سیلندری با قدرت 562 اسب بخار از مدل 458 سبک‌تر، سریع‌تر و قابل‌ کنترل‌تر است.

تعداد کمی از این خودرو ساخته شده و خرید این مدل چندان هم ساده نیست که به نمایشگاه بروید و آن را بخرید؛ شرکت سازنده، خود، مالکان ماشین را انتخاب می‌کند. این نوع فروش خودرو در تاریخ نادر است.

بوگاتی شیرون

Bugatti Chiron

(2.9 میلیون دلار)

ماشین

این خودرو با قیمت 2.9 میلیون دلار و بدنه کاملاً جدید تمام مدل‌های پیش از خود را کنار زده است. درست است که بوگاتی ویرون منحصر‌به‌فرد است و برخی عقیده دارند که دیگر مثل ویرون نخواهد آمد، اما شیرون نیز در نوع خود بی‌نظیر و شگفت‌انگیز است و مرزهای صنعت خودرو را جابه‌جا کرده است.

این اَبَرخودرو موتور توربو شارژ چهارگانه هشت لیتری و 16 سیلندری دارد که قدرت آن 1500 اسب بخار و گشتاورش 1.180 پوند فیت است. صفر تا 100 این مدل کمتر از 2.5 ثانیه است. این خودرو هم سریع‌ترین خودرو نیست و هنسی ونوم اف5 سریع‌ترین خودرو جهان لقب گرفته است.

لافراری اف‌ایکس‌ایکس‌کی

LaFerrari FXX K

(2.7 میلیون دلار)

ماشین

لافراری خودرویی بسیار قانونمند است. استانداردهای مورد نظر و تجهیزات ایمنی عالی این ماشین را به خودرویی بی‌عیب و نقص تبدیل کرده. این مدل 1035 اسب بخار قدرت دارد و 12 سیلندره هیبریدی است. بدنه این مدل نیز ارتقا پیدا کرده و تا 50 درصد اصلاح شده و وزن آن نسبت به مدل‌های پیشین‌ کاهش یافته است.

آستون مارتین والکری

Aston Martin Valkyrie

(2.6 میلیون دلار)

ماشین

والکری محصول مشترک استون مارتین و تیم فرمول یک ردبول است. این خودرو پیشرانه 12 سیلندری هایبریدی 6.5 لیتری دارد. قرار است والکری هم در جاده‌های استاندارد و هم در مسابقات مورد استفاده قرار گیرد و مدل مسابقه‌ای آن با ماشین‌های مسابقه‌ای قدرتمند رقابت کند. فقط 150 دستگاه از این خودرو تولید شده که 25 دستگاه از آن مدل مسابقه‌ای است.

از دیگر خودروهای گران دنیا می‌توان به پاگانی هوایرا بی‌سی، مرسدس اِی‌ام‌جی وان، فراری اف60، استون مارتین ولکان، میلان رد و مک‌لارن اسپیدتیل اشاره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها