کد خبر: 442452
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا | سیاهپوستان و اقلیت‌ها برای گرداندن مشاغل خود در دوران کرونا به حمایت نیاز دارند

شیوع ویروس کرونا باعث شد بعضی از مشاغل تحت تاثیر این همه‌گیری قرار گیرند و متحمل ضرر شوند. سیاهپوستان و اقلیت‌ها بیش از سایر گروه‌ها و با توجه به مشاغلی که در اروپا دارند، شرایط سختی را گذرانده‌اند.

ویروس کرونا | سیاهپوستان و اقلیت‌ها برای گرداندن مشاغل خود در دوران کرونا به حمایت نیاز دارند
کد خبر: 442452
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- شیوع ویروس کرونا باعث شده نابرابری‌های‌ اساسی در اقلیت‌های قومی شاغل در کشورهای اروپایی بیشتر از گذشته شود. میزان مرگ‌ومیر و بستری افراد سیاهپوست یا اهل آسیای شرقی در انگلیس بیش از 2 برابر سفیدپوستان گزارش شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «The Conversation»، آمار ابتلا به کرونا در اقلیت‌های نژادی حاکی از آن است که این افراد از حمایت اقتصادی و اجتماعی کمتری بهره‌مند بوده‌اند. عواملی چون زندگی در مکان‌های شلوغ، اشتغال در مشاغل پرخطر، دسترسی نامناسب به مراقبت‌های بهداشتی و عوامل دیگر نشان از نژادپرستی ساختاری انگلیس دارد.

اما در میان این نابرابری‌های نژادی داستان دیگری هم وجود دارد: وضعیت خاص مشاغل سیاهپوستان و اقلیت‌های نژادی دیگر بیش از سایرین تحت تاثیر این همه‌گیری قرار گرفته است. در اولین ماه از قرنطینه سراسری، بسیاری از مشاغل در انگلیس تعطیل شدند و تعداد کمی از آنهایی که می‌توانستند به فعالیت خود ادامه دهند با سود کمی کار خود را پیش بردند. این کار پیامدهای قابل توجهی برای مشاغل اقلیت‌هایی داشت که معمولاً در شغل‌هایی چون خرده‌فروشی، خدمات اجتماعی و بهداشتی، رستوران، آموزش و کارهایی از این دست فعالیت می‌کنند.

مشاغل

سیاهپوستان صاحب مشاغل مختلف قبل از شیوع کرونا نسبت به بقیه افراد پشتیبانی کمتری داشتند. در روزهای اولیه شیوع ویروس نیز تقریباً 2سوم اقلیت‌ها نمی‌توانستند به وام‌ها و کمک‌های بلاعوض دولتی دسترسی پیدا کنند و بسیاری از آنان در آستانه ورشکستگی مالی بودند.

بحران اقتصادی که پیش روی این مشاغل قرار دارد رفته‌رفته تشدید می‌شود و این احتمال کم است که اقلیت‌ها استخدام شوند یا مشتری‌های زیادی به سمت مشاغل آنان بیایند. آمار بالای ابتلا به کووید-19 در اقلیت‌ها این واقعیت را آشکار می‌کند که این مشاغل در شیوع کرونا هزینه‌های زیادی را برای محافظت از کارکنان و مشتریان خود متحمل شده‌اند.

همچنین با شیوع ویروس کرونا کارآفرینان سیاهپوست موفقیت کمتری در کار خود کسب کردند. گردش مالی سیاهپوستان صاحب مشاغل در سال گذشته حدود 25 هزار پوند بود، در حالی که سفیدپوستان توانستند در این سال 35 هزار پوند به دست آورند. میانگین تولید برای سیاهپوستان نیز کمتر از 2سوم سفیدپوستان بود و در مقایسه با سفیدپوست‌ها که به 70 درصد از اهداف خود در شغل‌شان رسیدند، فقط نیمی از سیاهپوست‌ها توانستند به اهداف مالی خود دست یابند.

در تحقیقی که از صاحبان مشاغل در انگلیس انجام شد از این افراد پرسیدند که چگونه با شرایط موجود ناشی از شیوع کووید-19 در کار خود کنار آمده‌اند. شرکت‌کنندگان در تحقیق به اقداماتی چون گران کردن بعضی از کالاهای خاص و کمک گرفتن از فناوری برای تسهیل معاملات تجاری روزمره اشاره کردند. صاحبان مشاغل توضیح دادند که مشتریان‌شان به دلیل ترس از ابتلا به ویروس و گزارش‌هایی که درباره آمار بالای مرگ‌ومیر در اقلیت‌ها منتشر شده کمتر به سراغ آنان می‌آیند.

دولت انگلیس می‌تواند چه اقداماتی انجام دهد؟

کرونا

علاوه بر اقدامات شخصی برای حمایت از مشاغل سیاهپوستان، دولت نیز می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. کمک‌های بلاعوض و وام‌های دولتی باید به مشاغلی که متحمل ضرر شده‌اند تعلق گیرد. گرفتن این وام‌ها نباید روند طاقت‌فرسایی داشته باشد تا افراد از اخذ وام منصرف شوند. دولت و اعضای جامعه باید در این همه‌گیری با یکدیگر متحد شوند و از گروه‌های مختلفی که ضرر بیشتری دیده‌اند حمایت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها