کد خبر: 160466
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۱۲:۱۴:۰۰
| |

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

عذر بخواهید و به محاکمه تن در دهید

رفتار و گفتاری که این روزها از رئیس دولت‌های نهم و دهم مشاهده می‌کنیم به غایت ناجوانمردانه است. وی و یارانش نه تنها ملاحظه شرایط خاص کنونی را نمی‌کنند بلکه درست هنگام زلزله در غرب کشور بست می‌نشینند و درست در زمانی که مردم در سوگ دریانوردان و مسافران هواپیمای سانحه دیده نشسته‌اند، نامه‌پراکنی می‌کنند و از غائله‌آفرینی ابایی نشان نمی‌دهند.

عذر بخواهید و به محاکمه تن در دهید
کد خبر: 160466
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۱۲:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی، نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در یادداشتی گفت: انقلاب اسلامی نزدیک به چهار دهه با انواع افت و خیز‌ها و حوادث بزرگ و کوچک عیار و تعهد و خدمت و خیانت بسیاری را ظاهر کرده است و خوبی‌ها و بدی‌های بی‌شماری را به منصه ظهور رسانده است. می‌توان اعلام کرد که جامعه ما در کوران رویداد‌های عجیب و بعضا غیرقابل باور از شناختی عمیق برخوردار شده و توان تشخیص بالایی به دست آورده است.

اگر حب و بغض‌ها بگذارند سیاسیون هم این توان را دارند و آسان‌تر از دیگران به تشخیص درست می‌رسند و اسباب زحمت را از پیش پای مردم و کشور برمی‌دارند. به عبارت دیگر اگر منفعت‌ها و ضد منفعت نباشند در بسیاری از مواقع رسیدن به حقایق امور چندان دشوار نیست. دانستن و دریافتن تفاوت میان شهید رجایی و بنی صدر چندان سخت نبود کما اینکه یک دانش سیاسی جامع و کامل لازم نبود تا بفهمیم که رجوی افکار خطرناکی دارد و حتی به شعارهای فریبنده خود پایبند نیست.

وقتی وزارت کشور دولت اصلاحات در تایید اعتبارنامه آقای احمدی‌نژاد تامل روا داشت فشارهای بسیاری را دریافت کرد که از دقت و آینده اندیشی استنکاف کند و برخی از مدعیان کنونی که سوابق زیادی در مجلس شورای اسلامی داشتند محور این فشارها شدند. آنان که در بصیرت کسی را همطراز خود نمی‌بینند، به چنان حبی دچار شدند که حقایق را ندیدند یا نخواستند ببینند.

همین ندیدن‌ها بود که کسی با حداقل صلاحیت‌ها و در هاله‌ای از ابهام و ناشناختگی با سرعت تا مقام دوم کشور پیش رفت و با حمایت‌های بی‌سابقه هرچه به ذهنش رسید به اجرا گذاشت و کشور را به لب پرتگاه رسانید. آیا واقعا 12 سال وقت لازم بود تا ماهیت یک فرد روشن شود؟ آیا مردم حق ندارند سوال کنند که چگونه عده زیادی از سیاسیون حاضر در یک جناح نتوانستند یک فرد را بشناسند و حداقل از حمایت‌های بی‌دریغ و محیرالعقول شانه خالی کنند؟ آیا هشدارهای دلسوزانه و آینده‌نگرانه شخصیت‌های فرهیخته و محجوب و امتحان پس داده در این زمینه برای کم کردن سرعت و حجم حمایت‌ها کافی نبود؟ ما معتقدیم که آقای احمدی‌نژاد از زمان شهرداری تا به‌حال به جز اینکه متوهم‌تر شده باشد هیچ تغییری نکرده است.

همان زمان هم می‌شد از نوع حاتم‌بخشی‌های او در شهرداری تهران که در نهایت به گم شدن 300 میلیارد تومان انجامید این فهم را به دست آورد که وی در نگهداری اموال مردم امانتدار خوبی نیست. حمله بی‌محابا و اهانت‌آمیز به رییس‌جمهور وقت که با تشویق جناح اصولگرا همراه شد همان زمان باید همه را متقاعد می‌کرد که وی در تهاجم به مخالفان خود ملاحظه هیچ شخص و مقام و شخصیت و موقعیت و شرایطی را نمی‌کند. در واقع نطفه اعمالی که معجزه هزاره سوم! هم‌اکنون انجام می‌دهد و حتی حامیان پیشین خود را به خشم آورده است، در شهرداری تهران بسته شد. این یک مغلطه بزرگ است که طرفداران دوآتشه سابق او به خرج می‌دهند و تغییر اورا پیش می‌کشند.

اما رفتار و گفتاری که این روزها از رییس دولت‌های نهم و دهم مشاهده می‌کنیم به غایت ناجوانمردانه است. وی و یارانش نه تنها ملاحظه شرایط خاص کنونی را نمی‌کنند بلکه درست هنگام زلزله در غرب کشور بست می‌نشینند و درست در زمانی که مردم در سوگ دریانوردان و مسافران هواپیمای سانحه دیده نشسته‌اند، نامه‌پراکنی می‌کنند و از غائله‌آفرینی ابایی نشان نمی‌دهند. بدتر از همه اعمال این گروه آن است که تصور می‌کنند با نارضایتی‌هایی که از مردم مشاهده شده است هنگام موج سواری و فرصت‌طلبی است! نارضایتی‌هایی که بخش بزرگی از آن حاصل مدیریت 8ساله آقایان است.

چه کسی 800 میلیارد دلار درآمد افسانه‌ای کشور را به باد داد و کسری از اشتغال را نیافرید؟ چه کسی با سرنوشت یک ملت بازی کرد و 6 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را با ماجراجویی و ندانم‌کاری اجازه تصویب داد؟ چه کسی زمینه‌ساز فاجعه کهریزک شد و متهم آن را به مدیریت بالاتر مفتخر ساخت؟ چه زمانی دولت باید از بروز نشانه‌های متعدد بلای بزرگ ریزگردها به هوش می‌آمد و قبل از ظهور فاجعه جلوی آن را می‌گرفت؟ کدام فرصت طلایی برای مقاوم‌سازی در برابر زلزله از دست رفت؟ کی نشانه‌های خشکسالی‌های وحشتناک پدید آمد و انبوه مجوز دادن برای چاه‌های عمیق این مصیبت بزرگ را حاد و بعضا غیرقابل علاج کرد؟ لیست خسارت‌ها و بحران آفرینی‌ها و بسته کردن فضای سیاسی کشور چنان بلند و عبرت آموز است که در این مختصر نمی‌گنجد.

بهترین و منطقی‌ترین و مردمی‌ترین راه برای او آن است که در محضر ملت حاضر شود و ضمن توبه و اعتذار، آمادگی خویش برای تن دادن به محاکمه را اعلام کند و حامیانش هم از مردم پوزش بخواهند و تا جایی که از دست‌شان برمی‌آید در جبران خسارت‌ها به ملک و ملت کوشش کنند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها