کد خبر: 244165
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۰۸:۰۳:۰۰
| |

سرنوشت CFT‌ چه می‌شود؟

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشستی خبری گفت که فرض ما این است که لایحه CFT‌ غیرقابل اصلاح است و با این فرض گفته شده خلاف منافع ملی است و اگر این ایرادات رفع شود این مساله هم مبنایی حل می‌شود.

حجم ویدیو: 5.72M | مدت زمان ویدیو: 00:02:36 دانلود ویدیو
کد خبر: 244165
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۰۸:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم یا همان CFT درحالی از سوی شورای نگهبان رد شد که همچنان اظهارنظرهای موافقان و مخالفان پیوستن به این کنوانسیون ادامه دارد.


محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به روند بررسی لوایح مربوط به FATF در مجلس با بیان اینکه در موضوع FATF نباید از ترس مرگ خودکشی کرد در پاسخ به بعضی از منتقدانی که می‌گویند ممکن است برخی از کشورهای قدرتمند شورای امنیت را تحت فشار قرار دهند که سپاه و بسیج را در لیست گروه‌های تررویستی قرار دهند گفت دور از ذهن است که چنین اتفاقاتی بیافتد.


ظریف با بیان اینکه برخی از منتقدان می‌گویند ما عضو FATF می‌شویم گفت: این در حالی است که ما عضو FATF نمی‌شویم. بلکه ما از لیست کشورهای غیر همکار FATF خارج می‌شویم و به لیست کشورهای همکار FATF اضافه می‌شویم.


زمان زیادی از این اظهارات ظریف نگذشته بود که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشستی خبری گفت که فرض ما این است که لایحه cft غیرقابل اصلاح است و با این فرض گفته شده خلاف منافع ملی است و اگر این ایرادات رفع شود این مساله هم مبنایی حل می‌شود.


اما حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اعضای این کمیسیون بررسی این لایحه را برای رفع ایرادات در نخستین یکشنبه کاری مجلس در دستور کار دارد درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر قابل رفع نبودن ایرادات شورای نگهبان، گفت: صحن علنی مجلس در این باره نظر نهایی را خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها