کد خبر: 244340
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۷:۰۷:۰۰
| |

حسن بیادی،‌ عضو سابق شورای‌شهر تهران

نگرانی از کناره‌گیری زودهنگام شهرداران تهران به دلایل نامفهوم سیاسی / تنها راه حل مشکلات تشکیل پارلمان شهری است

حسن بیادی،‌ عضو سابق شورای‌شهر تهران گفت: بدون شک با تشکیل پارلمان شهری و استقرار مدیریت یکپارچه در شهرها بسیارى از مشکلات حل خواهد شد چرا که در مدیریت یکپارچه، همه در کنار هم به یک مسئله توجه می‌کنند و هر کدام برای حل مشکل یا توسعه شهر نقشی را برعهده می‌گیرند؛ در واقع در این نوع مدیریت همه یک حرف می‌زنند.

نگرانی از کناره‌گیری زودهنگام شهرداران تهران به دلایل نامفهوم سیاسی / تنها راه حل مشکلات تشکیل پارلمان شهری است
کد خبر: 244340
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۷:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن بیادی، عضو سابق شورای‌شهر تهران درباره وضعیت مدیریت شهری تهران بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که این روزها مردم شهر تهران و اهل سیاست را نگران کرده انتخاب شهردار تهران و کناره‌گیری زودهنگام او به دلائل نامفهوم سیاسی و تفکرات باندی است، این مسئله شهروندان را دچار عارضه‌های گوناگون کرده چون حل بسیاری از مشکلات فوری شهر لاینحل شده است.

وی افزود: بر خلاف این تفکر که انتخاب شهردار را ساده می داند، معتقدم این طور نیست. هیچ ساختار منطقی و محکمی بر مدیریت شهر حاکم نیست، در این شرایط انتخاب کسی که تهران را با هزار جزیره مدیریتی بتواند اداره و مدیریت کند بسیار سخت و دشوار است. مدیریت شهری همانند تهران تک‌پارامتری نبوده و اصلاً با دیگر کلانشهرها قابل مقایسه نیست.

نایب رئیس شورای شهر دوم و سوم تهران اعلام کرد: باید همگان بدانند مدیری برای شهر تهران مفید است که سابقه مدیریت سیاسی و اجتماعی وی در قالب مسائل عمرانی باشد. تدوین و تصویب طرح جامع مدیریت شهری که یکی از بزرگترین فعالیت‌های شورای دوم و سوم به‌شمار می‌رود به‌دلائل گوناگون مورد تعرض مدیریت‌های قبل قرار گرفت و دلیل آن هم متأسفانه ساختار ناقص اجرایی کشور است که از نقایص بی‌شماری رنج می‌برد. این موضوع بر مدیریت شهری نیز اثر منفی گذاشته و حتی در حوزه شهری نمود بیشتری از خود نشان داده است چرا که نبود دولت‌های محلی و پارلمان‌های شهری یکی از علت‌های وجود مشکلات شهری است.

وی افزود: بدون شک با تشکیل پارلمان شهری و استقرار مدیریت یکپارچه در شهرها بسیارى از مشکلات حل خواهد شد چرا که در مدیریت یکپارچه، همه در کنار هم به یک مسئله توجه می‌کنند و هر کدام برای حل مشکل یا توسعه شهر نقشی را برعهده می‌گیرند؛ در واقع در این نوع مدیریت همه یک حرف می‌زنند.

دبیرکل جمعیت آبادگران یادآور شد: در جهان امروزى و توسعه‌یافته یکی از بزرگترین راهکارهاى مفید استفاده از دولت‌های محلی و استقرار مدیریت یکپارچه است. در کشورهای پیشرفته ممکن است دو شهر در مجاورت هم قرار داشته باشند اما هر کدام از شهرها داراى قوانینى مختص به خود هستند، حتی در ارائه انواع خدمات به لحاظ تنوع و قیمت متفاوت عمل می کنند، مثلاً یک استانی تجاری و استان دیگری در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کند. زمانی که از چنین سیستمی برخوردار نباشیم هر معضلی محتمل است چرا که احتمال خطا و سوء‌استفاده به هر شکلی وجود دارد.

بیادی تأکید کرد: موضوع مهمی هم که باید مدیریت شهری بدان توجه ویژه‌ای کند آن است که دیگر نمی‌توان شهر را با سیستم جزیره‌ای اداره کرد، فلذا موضوعات آلودگی هوا، کاهش معضلات زیست محیطی، مباحث توسعه‌ای عمرانی و معماری اسلامی فقط با مدیریت یکپارچه قابل حل است.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها