کد خبر: 248063
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۳:۳۹:۰۰
| |

فرج‌الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس در تذکر شفاهی:

فریاد العطش مردم توابع شیراز بلند شده است

نماینده مردم شیراز در مجلس با تذکر به رئیس جمهور و وزیر نیرو درخواست رسیدگی به کمبود آب در توابع شهرستان شیراز را کرد.

فریاد العطش مردم توابع شیراز بلند شده است
کد خبر: 248063
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۳:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| فرج الله رجبی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 7 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو با بیان اینکه مسئله آب در شهرستان شیراز به مسئله‌ای بحرانی تبدیل شده است، گفت: از میان 144 روستای شیراز 50 درصد دچار مشکل جدی آب و 17 درصد با بحران آب روبرو هستند.

نماینده مردم شیرازدر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من در رابطه با شهرستان شیراز، حوزه جنت تراز صحبت می‌کنم که در فاصله 20 تا 30 کیلومتری این شهر قرار دارد نه اینکه در گوشه و کنار کشور باشد اما بی‌آبی در این شهرستان بی‌داد می‌کند و مردم فقط فریاد العطش سر می‌دهند.

وی خطاب به وزیر نیرو افزود: لطفا به مسئولان خود بفرمایید از پاسکاری مردم به یکدیگر دست بردارند. این در حالی است که 8.9 میلیون مترمکعب آب صنعتی برای منطقه صنعتی خرامه در نظر گرفته‌اید اما باید پرسید سهم مناطق دیگر چه می‌شود چرا که نمی‌توان سرانه آب صنعتی را برای آن مناطق نادیده گرفت و نمی‌توان با اعمال نفوذ و بی‌توجهی مدیران، مردم این منطقه را از حق خود محروم کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همان طور که باید حق آب شرب به میزان سرانه و عادلانه تقسیم شود آب صنعتی نیز باید به همین شکل تقسیم شود.

رجبی با بیان اینکه موضوع توزیع آب سد درودزن به یک داستان جدی و تکراری تبدیل شده است، گفت: چاه‌های غیرمجاز این سد را تحت تأثیر قرار داده‌اند لذا باید درصدد رفع مشکلات هر چه سریعتر اقدام شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها