کد خبر: 263906
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۵:۲۳:۰۰
| |

اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس قرائت کرد:

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور/ تسریع در پرداخت مطالبات قطعه سازان به منظور جلوگیری از تعدیل نیروها

اکیر رنجبرزاده در پایان نوبت صبح جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور/ تسریع در پرداخت مطالبات قطعه سازان به منظور جلوگیری از تعدیل نیروها
کد خبر: 263906
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۵:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 2 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

تذکرسیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان، سرخس، بخشهای احمدآباد ورضویه به وزیر راه و شهرسازی: عدم تکمیل باند دوم پروژه جاده مشهد- فریمان که منجر به کشته شدن 9 نفر در هفته گذشته شده است. و همچنین در تذکری دیگر به وزیر راه و شهرسازی: عدم پیش‌بینی اعتبار مناسب توسط شرکت توسعه زیرساخت راه‌های کشور برای راه مشهد - سرخس.

تذکر محمد قمی نماینده مردم پاکدشت به رئیس جمهور: رعایت عدالت در سفرها و تسریع در سفر به شرق تهران شهر پاکدشت و ورامین.

تذکر سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به رئیس جمهور: لزوم افزایش حقوق کارگران در سال 98 به میزانی که کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ تورم را تا حدی جبران کند؛ از طریق پرداخت یارانه تولید به کارفرمایان. همچنین در تذکر دیگری به رئیس جمهور: لزوم تأمین پزشک مورد نیاز برای مرکز درمان بستربخش قحطری جان با بیش از 40 هزار نفر جمعیت و همچنین تأمین دارو و وسایل مورد نیاز، داروخانه این درمانگاه برای کسب رضایت مردم شهید پرور بخش قحطری جان شهرستان فلاورجان.، همچنین تذکر به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم تأمین کاغذ مورد نیاز روزنامه‌های کشور برای شرکت تعاونی مطبوعات ایران از طریق شرکت چوب و کاغذ مازندران به صورت مستقیم و با حذف واسطه‌ها و دلالان جهت تنظیم بازار کاغذ و خروج مطبوعات از بحران فعلی و کاهش واردات کاغذ روزنامه.

تذکر جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به رئیس جمهور: دلیل عدم اختصاص سهمیه استخدامی دستگاه‌های اجرایی به شهرستان مهاباد چیست؟

تذکرجبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: چرا مشکلات کارخانجات دخانیات خصوصا ضعف مدیریت مدیرعامل دخانیات رسیدگی نمی‌شود؟

تذکرنادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر به وزیر نیرو: دستور انعقاد قرارداد خرید از شرکت صبانیرو اولین سازنده انصاری نیروگاه‌های بادی کشور. همچنین به وزیر راه و شهرسازی: ساماندهی اشتغال در بخش مسکن برای جلوگیری از بیکاری فزاینده کارگران ساختمانی. همچنین تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: رسیدگی دقیق از طریق بازرسی‌های متناسب و منظم از کارگاه‌های ساختمانی برای جلوگیری از اشتغال اتباع بیگانه و شهرک‌های صنعتی از جمله عباس آباد تهران.

تذکرسیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت پیش‌بینی و تخصیص اعتبار مورد نیاز در بودجه سال 98 آن وزارتخانه جهت تأمین و تخصیص غیر یارانه‌ای به شهرداری قزوین. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تأمین و تخصیص بودج و اعتبار مناسب جهت بهسازی و مرمت آسفالت راه‌های اصلی روستایی در استان قزوین. همچنین درتذکر دیگر به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تأمین و تخصیص اعتبار و تسریع در اجرای پروژه دو بانده نمودن محور ارتباطی زیاران - طالقان در استان قزوین. همچنین تذکر به وزیر دادگستری: ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات و حق و حقوق کارکنان شوراهای حل اختلاف سراسر کشور.

تذکر محمد عزیزی نماینده مردم ابهر، خرمدره به رئیس جمهور: بیمارستان الغدیر ابهر از نبود پزشک متخصص در رنج است. و همچنین به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دلیل عدم راه‌اندازی دانشکده فنی شهرستان ابهر علیرغم اهدای مکان دانشکده توسط خیرین چیست؟

تذکرعبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک به وزیر آموزش و پرورش: تاکنون هیچ اقدامی در تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان صورت نگرفته است.

تذکر سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه و فرهاد تجری نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب به وزیر صنعت، معدن و تجارت: عدم حمایت و پشتیبانی از تجار و بازرگانان کشور برای سرمایه گذاری و ارز آوری به کشور.

تذکر عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین، خورو بیابانک به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تسریع در پرداخت مطالبات قطعه سازان به منظور جلوگیری از تعدیل نیروها

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار به رئیس جمهور: در حالی که در حمایت از رسانه‌ی آزاد و آزادی بیان صحبت می‌کنید؛ دولت شما رکورددار محرمانه‌ها لقب دارد و بالاترین تعداد شکایات از مطبوعات و نمایندگان مردم از سوی شما صورت گرفته است کدام را باور کنیم. همچنین تذکر به به وزیر اقتصاد: سکوت و برخورد انفعالی شما نسبت به شرایط اقتصادی به عنوان بالاترین مقام وزارت خانه که وظیفه‌ی سامان دهی وضعیت اقتصادی کشور را دارد هیچ توجیهی ندارد. همچنین تذکر به رئیس جمهور: 4.5 میلیون جوان بیکار کار می‌خواهند یا رفع فیلتر از پیام رسان‌های خارجی.

تذکر بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس به وزیر راه و شهرسازی: چرا راههای روستایی اهر و هریس آسفالت نمی‌شود.

تذکر حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: چرا اقدامی در خصوص تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و متناسب سازی رشته‌های تحصیلی با نقشه جامع علمی کشور نکردید.

تذکر شهاب الدین بی مقدار نماینده مردم تبریز، آذرشهرو اسکو و سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب به رئیس جمهور: صدور دستور به بانک مرکزی جهت تسریع در پرداخت چهار هزار میلیارد تومان بر اساس مصوبه دولت به خودرو سازان برای پرداخت طلب قطعه سازان.

تذکر حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم، بهارستان به وزیر علوم و تحقیقات: چرا برای دستیابی به رتبه‌ی اول منطقه در علم و فناوری اقدامی نکرده‌اید. به وزیر نفت: چقدر ارز آوری و درآمدهای نفت و گاز را به منابع و سرمایه‌های زاینده اقتصادی اختصاص دادید از شرکت‌های غیر دولتی برای سرمایه گذاری اکتشاف چقدر حمایت کرده‌اید و همچنین تذکر به به وزیر اقتصاد: چرا کالاهای گوناگون در گمرک قرار دارد و ترخیص نمی‌شود یا اجازه ترخیص نمی‌دهند.

تذکر نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق قلا به وزیر جهاد کشاورزی: چرا کود شیمیایی برای کشاورزی به مردم فروخته نمی‌شود ولی در بازار آزاد به وفور یافت می‌شود. به رئیس جمهور: چرا نیروهای قراردادی و شرکتی تبدیل وضعیت نمی شوند. چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران با تورم انجام نمی‌شود.

تذکر ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان و نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و سهیلا جلودارزاده به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: اعتبار لازم در بودجه 98 جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان. به وزیر کار: تخصیص اعتبار لازم در بودجه 98 جهت اجرای قانون حمایت از معلولان.

تذکر محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم تدوین سند ملی کار شایسته و صیانت از نیروی کار.

تذکرمحسن کوهکن ریزی نماینده مردم لنجان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: دلیل ساخت و پخش کلیپ مربوط به کشت برنج در لنجان که باعث تشویق اذهان عمومی شد چیست؟

تذکرحیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص انتشار فیلم آب‌گیری اندک شالیزارهای بایر لنجان با طرح نادرست کاشت برنج بر اساس تحلیل ناقص و مبهم که دلایل خشکی زاینده رود را به مسائل بی‌ربط نسبت می‌دهد و موجب تشویش اذهان عمومی در فضاسازی علیه مردم شهید پرور استان اصفهان گردیده است. همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: حل مشکل استخدامی آموزگاران و دبیران خرید خدمت آموزشی.

تذکر سیدراضی نوری نماینده شوش و دانیال به رئیس جمهور: تسریع در انجام زیرگذر چهارراه شوش - دانیال.

تذکر شهرام کوسه غراوی نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش به وزیر ارتباطات: تبدیل وضعیت و عقد قرارداد دائم با کارگزاران مراکز مخابرات روستایی.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها