کد خبر: 282382
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۰۹:۲۵:۰۰
| |

عماد افروغ، نماینده اصولگرای ادوار مجلس شورای اسلامی:

آمریکا مهد تناقض‌گویی عمل و رفتار است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی، مسدودشدن حساب‌های هلال احمر کشورمان را ماهیت واقعی آمریکا و دشمنی او با ایران دانست.

آمریکا مهد تناقض‌گویی عمل و رفتار است
کد خبر: 282382
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۰۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عماد افروغ، نماینده پیشین مردم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به رفتار منافقانه آمریکا در بستن حساب‌های هلال احمر ایران در کنار ابراز همدردی با مردم سیل زده ایران، گفت: دوگانگی آشکار آمریکا اتفاق جدیدی نیست و در اینکه همواره نسبت به شهروندان، سیاست‌ها، رفتار داخلی، جوامع بین المللی و بیرونی خود اسیر انواع و اقسام پارادوکس‌ها وتناقض‌ها است، تردیدی وجود ندارد.

وی افزود: آمریکا مهد تناقض‌گویی نظر، عمل و رفتار است لذا از یک طرف ادعای حقوق بشر کرده و مدام اعلامیه و بیانیه علیه خیلی از کشور‌ها صادر می‌کند، ولی از طرف دیگر آن جنایات را با واسطه و بدون واسطه در بسیاری از کشور‌ها رقم می‌زند، همچنین در بسیاری از کودتا‌ها نقش‌آفرینی می‌کند. تناقض‌گویی واشنگتن درمسئله داعش آشکار می‌شود چرا که حامی اصلی این گروه است، ولی از طرفی دیگر خود را مبرا از این حمایت‌ها می‌داند لذا این سیاست هژمونیک و استیلای آمریکا است که عده‌ای باورشان نمی‌شود.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: اگر این تناقض آمریکا را به خوبی تعبیر و تفسیر کنیم همه متوجه ماهیت اصلی واشنگتن می‌شوند؛ من به انقلاب جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنم که با آمریکا روبه رو شد و حتی اگر این یک درافتادگی نرم هم باشد، برای افتخار به این انقلاب کافی است.

نماینده پیشین مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من در نظامی زندگی می‌کنم که سیاست‌های دوگانه واشنگتن را به چالش کشیده است و این موضوع باعث افتخار من است، چراکه سیاست‌های آمریکا عملا ضد حقوق بشری است و تنها پوششی از دفاع از حق بشر را یدک می‌کشد.

وی تاکید کرد: باید مردم دنیا را آگاه کرد که اکنون با چه نظام سلطه‌ای سر و کار داریم، اما این یک بحث تازه‌ای نیست و از سال‌ها و دهه‌های گذشته کسانی که با آمریکا مخالف بودند این مسئله را نمایان کردند وشاید برخی ذهن‌های ساده لوح باشند که هنوز به آمریکا امید دارند.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: در ارزیابی افراد، اشخاص و سیاست‌ها ملاک باید نباید حرف باشد بلکه عمل افراد نشان دهنده ماهیت واقعی آن‌ها است، متاسفانه درداخل کشور به حرف توجه می‌کنیم در حالی که اگر معیارمان عمل باشد دید روشنی نسبت به سیاست‌ها، رفتار‌های داخلی و خارجی افراد و کشور‌ها به دست می‌آوریم. باید ببینیم عمل آمریکا چگونه است چرا که ابراز همدردی واشنگتن تنها حرف است، ولی مسدود کردن حساب‌های هلال احمر ما عمل و ماهیت واقعی آمریکا را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها