کد خبر: 283474
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

محمدجواد فتحی، عضو فراکسیون امید با اشاره به وحدت ایجادشده در کشور پس از قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

امیدواریم جهات نفسانی اختلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان رنگ ببازد/ وحدت میان جریانات سیاسی ادامه خواهد داشت/ در مقابل تهاجم به کشور همه یکی هستیم

محمدجواد فتحی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تأکید کرد: ما در مقابل دشمنی که بخواهد نسبت به تمامیت ارضی کشور، استقلال کشور، اصول و ارزش‌های قانون اساسی که در واقع میثاق ملی کشور ماست تعرض و تجاوز کند، ایستادگی می‌کنیم و در آنجا دیگر بحث اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح نیست، بلکه یک تکلیف شرعی و ملی است و همه باید در مقابل این تهاجم‌ها ایستادگی کنند.

امیدواریم جهات نفسانی اختلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان رنگ ببازد/ وحدت میان جریانات سیاسی ادامه خواهد داشت/ در مقابل تهاجم به کشور همه یکی هستیم
کد خبر: 283474
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد فتحی نماینده تهران و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به وحدت ایجادشده پس از قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، گفت: در اینکه همه دلسوز این آب‌وخاک، تمامیت ارزی کشور و استقلال کشور هستند، نباید تشکیک کرد. در هر دو جریان سیاسی کشور افراد ناسالم هم وجود دارند، اما به‌صورت غالب به این شکل نیست و اکثریت هر دو جریان، افرادی هستند که دلسوزی و عرق و وابستگی شدید به این کشور دارند و در جایی که با هم اختلافی دارند اختلافات از باب عملکرد مطلوب و مطلوب‌تر است.

او ادامه داد: هرکدام از جریانات فکر می‌کنند که از این روش می‌توانند به پیشرفت و توسعه کشور کمک اساسی‌تر و مؤثرتری کنند. نوعاً اختلافات از این جنس است و جاهایی که از این مرز فراتر می‌رود هواهای نفسانی و بازی‌های نفسانی افراد است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما در مقابل دشمنی که بخواهد نسبت به تمامیت ارضی کشور، استقلال کشور، اصول و ارزش‌های قانون اساسی که در واقع میثاق ملی کشور ماست تعرض و تجاوز کند، ایستادگی می‌کنیم و در آنجا دیگر بحث اصلاح‌طلب و اصولگرا، فقیر و غنی، مرد و زن و جوان و پیر مطرح نیست، بلکه یک تکلیف شرعی و ملی است و همه باید در مقابل این تهاجم‌ها ایستادگی کنند.

فتحی با اشاره به حرکت هماهنگ مجلس در حمایت از سپاه و پوشیدن لباس پاسداران، گفت: حرکتی که در مجلس دیده شد و نمایندگان لباس سپاه بر تن کردند این پیام را می‌داد که درست است ما اختلافاتی در برداشت‌ها و دیدگاه‌ها داریم، اما این اختلاف در برداشت‌ها و دیدگاه‌ها بر سر این است که همه مدعی هستند دیدگاه و برداشت خودشان موجبات توسعه، کمال انسان‌ها و پیشرفت کشور را فراهم‌تر می‌کند.

او در ادامه اظهار کرد: اما در حال حاضر که پای یک عنصر خارجی برای آسیب به تمامیت ارضی کشور و استقلال این مملکت مطرح شده همه یکپارچه ایستاده‌ایم و حتماً این وحدت به همین شکل ادامه خواهد داشت.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به انسجامی که به وجود آمده گام‌هایی در جهت حل اختلافات میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برداشته می‌شود یا نه، گفت: تفاوت برداشت و دیدگاه در هر جریانی هست و در هر موضوعی می‌تواند مصداق پیدا کند. اما امیدواریم که لجاجت و کینه‌توزی و جهات نفسانی موضوع تقلیل پیدا کند و رنگ ببازد و همه در یک قالب امت واحده بتوانیم وظیفه خودمان را انجام دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها