کد خبر: 291156
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۶:۱۸:۰۰
| |

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا:

آمریکایی‌ها نمی‌توانند تحریم را به مدت طولانی ادامه دهند/ بعد از مدتی آمریکایی‌ها دیگر ابزاری برای فشار بر ایران نخواهند داشت

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که تحریم‌ها را نمی‌توانند به صورت طولانی مدت ادامه دهند، چراکه مردم ایران در این مدت به زندگی بدون وابستگی به نفت عادت کرده‌اند و آنها دیگر ابزاری برای فشار بر ایران نخواهند داشت.

آمریکایی‌ها نمی‌توانند تحریم را به مدت طولانی ادامه دهند/ بعد از مدتی آمریکایی‌ها دیگر ابزاری برای فشار بر ایران نخواهند داشت
کد خبر: 291156
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۶:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس سلیمی نمین ، فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: درخصوص تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران گفت: از جنبه تاریخی همواره کشورهای سلطه‌گر خواهان وابستگی کشورهای تابعه به اقتصاد تک محصولی بوده اند تا از این طریق بتوانند با اعمال فشار اقتصادی خواسته‌های خود را پیش ببرند کما این که ایران هم در پیش از انقلاب دچار مشکل وابستگی به اقتصاد نفتی بود.


این پژوهشگر تاریخ معاصر ادامه داد: کشور ما پیش از این باید برای رهایی از فشارهای دشمنان وابستگی به نفت را رها می کرد، اما تجربه نشان داد تا زمانی که فشار نباشد این اتفاق رخ نمی‌دهد و حالا این فرصت ایجاد شده است تا سختی ریسک جدا شدن اقتصاد از نفت را بپذیریم.


وی با اشاره به این که سازمان ها و نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان ، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حمایت از بخش‌های کم درآمد جامعه انجام داده‌اند، افزود: اگر مردم از این اقدامات با خبر شوند، تحمل مردم برای پذیرش شرایط دشوار امروز جامعه افزایش می یابد.


سلیمی نمین راهکار دیگر مقابله با فشار تحریم‌ها را کاهش تنش های سیاسی عنوان کرد و گفت: رهبری سال گذشته در سخنانی فرمودند الان شرایط دامن زدن به اختلافات داخلی نیست، اما متاسفانه حتی داعیان پیروی از ایشان هم به این سخن توجه نکردند و نزاع های فراوان برای طلب قدرت، مانع ایجاد حس همدلی میان اقشار جامعه شده است.


این فعال اصولگرا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لزوم تقویت عدالت در جامعه پرداخت و گفت: اگر جامعه احساس کند این شرایط دشوار شامل همه است، وجود حس عدالت مانع بروز نارضایتی خواهد شد.


وی با بیان این که اگر در گذشته نسبت به مقوله عدالت غفلت صورت گرفته، امروز باید عزم را جدی کرد و نظارت برای تقویت عدالت افزایش یابد. در این بین نقش دولت در تقویت عدالت نسبت به سایر قوا و نهادهای مانند قوه قضائیه پررنگ‌تر است و اقدامات دولت در مقابله با جرم باید پیشگیرانه باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها