کد خبر: 307578
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۲:۳۷:۴۰
| |

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

اصلاح قانون احزاب 700 تشکل را تعیین تکلیف می‌کند

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: با اصلاح قانون احزاب 700 تشکل و کانون با جمعیت حدود 30 هزار نفر تعیین تکلیف می‌شود. این تشکل‌ها و گروه‌ها در این مدت دچار مشکلاتی در حساب‌های بانکی خود شدند، علاوه بر این برخی به زندان افتادند و برخی از آنا هم دچار اختلافات بانکی و مالی شدند.

اصلاح قانون احزاب 700 تشکل را تعیین تکلیف می‌کند
کد خبر: 307578
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۲:۳۷:۴۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در توضیح اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب، بیان کرد: در قانون گذشته احزاب، بندی به وضعیت فعالیت تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها اشاره کرده بود اما در قانون جدید که سال 1395 ابلاغ شد، به این موضوع نپرداختند لذا این گروه‌ها نه حزب و نه NGO محسوب می‌شوند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نزدیک 700 تشکل به این شکل در کشور داریم که از سال 1366 تا سال 1395 با داشتن روزنامه رسمی، انتخابات و فعالیت رسمی کانون‌ها، فعال بودند اما از سال 1395 که قانون احزاب جدید ابلاغ شد، منفعل شدند.

وی افزود: این تشکل‌ها و گروه‌ها در این مدت دچار مشکلاتی در حساب های بانکی خود شدند، علاوه بر این برخی به زندان افتادند و برخی از آنا هم دچار اختلافات بانکی و مالی شدند.

میرزایی نیکو یادآور شد: مجموع این افراد حدود 30 هزار نفر هستند که در قالب 700 تشکل، کانون و انجمن فعالیت می‌کنند و با اصلاح صورت گرفته در قانون نحوه فعالیت احزاب می‌توانند به فعالیت گذشته خود ادامه دهند.

عض. کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این طرح در قالب دو فوریت یک سال قبل به صحن ارایه شد اما به دلیل برخی مخالفت‌ها متوقف گشت، ولی در نهایت با تلاش فراوان طرح به نتیجه رسید و با اصلاح انجام شده 700 تشکل، کانون و انجمن تعین تکلیف می‌شوند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها