کد خبر: 311176
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۶:۴۶:۵۴
| |

محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری در ائتلاف جدید حضور دارند/ جبهه اصلاح‌طلبان ایران 30 عضو دارد/ ائتلاف جدید مورد قبول همه اصلاح‌طلبان است

محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: ائتلاف مورد قبول همه اصلاح‌طلبان است و 30 حزب عضو این شورا در «جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی» هستند.

اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری در ائتلاف جدید حضور دارند/ جبهه اصلاح‌طلبان ایران 30 عضو دارد/ ائتلاف جدید مورد قبول همه اصلاح‌طلبان است
کد خبر: 311176
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۶:۴۶:۵۴

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به پرسشی درباره تشکیل ائتلاف جدیدی به نام «جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی» بیان کرد: این ائتلاف دارای ساز و کار اداری است که روند طبیعی خود را طی می کند تا اعضای شورای عالی اصلاح طلبان همچون دفعات قبل در یک ائتلاف منسجم فعالیت انتخاباتی خود را انجام دهند، چنین ائتلافی به کمیسیون ماده 10 احزاب معرفی شده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از احزاب اصلاح طلب ابتدا این درخواست را ارائه دادند و همه اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به عضویت «جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی» در می آیند. این تصمیم در این شورا اتخاذ شده و مورد قبول همه اعضا است.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان درباره اظهارات مدیرکل سیاسی وزارت کشور درخصوص عضویت 10 حزب در جبهه اصلاح طلبان، اظهار داشت: معمولاً تعدادی از احزاب عنوان ائتلاف را ارائه می دهند این دفعه نیز احزابی که در دسترس بودند لیستی را به وزارت کشور دادند که در ادامه بقیه احزاب عضو شورا نیز فرم مربوطه را تکمیل می‌کنند.

میرلوحی یادآور شد: ضابطه این است که احزاب در قالب کمیسیون ماده 10 عمل کنند و چون شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به عنوان نهاد حزبی و ائتلافی شناخته نمی‌شود، اعضا چنین ائتلافی را معرفی کردند. تاکنون در راستای مقررات عمل شده است و فعلاً 20 حزب اصلاح طلب فرم مربوطه را امضا و بقیه هم تکمیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: ساختار کمیسیون ماده 10 احزاب، فقط حزب و ائتلاف را به رسمیت می‌شناسد و ائتلاف با دو حزب می‌تواند شروع شود؛ محدویت و سقفی برای تعداد بیشتر در نظر گرفته نشده است، براین اساس پروند «جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی» برای اضافه شدن دیگر احزاب اصلاح طلب متقاضی باز است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه موضوع و عنوان ائتلاف اصلاح طبان برای معرفی به کمیسیون ماده 10 احزاب مورد قبول همه اعضای شورای عالی است؛ گفت: در حال حاضر 30 حزب اصلاح طلب در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان حضور دارند و همه این احزاب عضو ائتلاف جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی هستند.

میرلوحی خاطرنشان کرد: اگر مثلاً در هنگام امضا فرم کمیسیون ماده 10 نمایندگان احزابی چون کارگزاران یا اتحاد ملت حضور نداشتند، ولی مخالفتی با اصل این کار وجود ندارد و همه در ائتلاف ذکر شده وارد شده‌اند. کف شورای عالی سیاست گذاری، شورای هماهنگی اصلاح طلبان است بدین معنی که با اضافه شدن اعضای حقیقی و احزاب جدید، از طریق شورای هماهنگی، شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان شکل گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها