کد خبر: 322243
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ ۱۴:۱۱:۱۳
| |

ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

 ارائه تصویر درستی از زنان ایرانی به جهان حق آنهاست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با انتشار بخش هایی از سخنان ظریف درباره پیشرفت های زنان ایرانی در اجلاس مجمع عالی رتبه سیاسی در خصوص توسعه پایدار، در توییتر نوشت: زنان ایرانی حق دارند که بخواهند تصویر درستی از آنان برای مجامع جهانی ارئه شود.

 ارائه تصویر درستی از زنان ایرانی به جهان حق آنهاست
کد خبر: 322243
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۷ ۱۴:۱۱:۱۳

اعتمادآنلاین| «معصومه ابتکار» با انتشار توییتی از وزیر امور خارجه با سپاسگزاری از انعکاس پیشرفتهای زنان ایرانی در نشست وزرای اجلاس مجمع عالی رتبه سیاسی در خصوص توسعه پایدار نوشت: زنان ایرانی حق دارند که بخواهند تصویر درستی از آنان برای مجامع جهانی ارئه شود. امروز زنان ایرانی تجربیات موفق و درسهای زیادی برای زنان دیگر ملل دارند، خصوصاً اینکه با وجود موانع و دشواری ها برای پیشرفت مصمم هستند.

ظریف روز گذشته در حساب توییتری خود نوشته بود: با وجود تحریم‌های نامشروع، ما پیشرفت چشمگیری در توانمندسازی و برابری مردم داشتیم. 27 درصد از اعضای هیأت علمی، نیمی از دانشجویان دانشگاه‌ها و نیز 37 درصد از پزشکان کشور را در حال حاضر، زنان تشکیل می‌دهند. در سطوح تصمیم‌گیری، انتصاب بانوان، افزایشی 60 درصدی را نشان می‌دهد و قرار است تا سال 2020، حدود 30 درصد مجموع تصمیم‌گیران ملی را زنان تشکیل دهند.

ابتکار روز چهاردهم اسفند 96 در شورای اداری قزوین پس از اعلام خبرانتصاب چند معاون وزیر و مدیرکل از میان زنان در راستای برقراری عدالت جنسیتی، گفته بود: بخشنامه رئیس جمهوری برای تصدی 30 درصد از پست های مدیریتی دستگاه ها توسط زنان نشان از عزم دولت برای تحقق عدالت جنسیتی دارد.

براساس آمارها زنان به عنوان نیمی از نیروی فعال اجتماعی، 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را تشکیل می دهند، در حالی که آمار بیکاری زنان دو برابر مردان است به همین دلیل بخشی از خواسته های بانوان ایرانی بر برابری فرصت ها و شایسته سالاری متمرکز شده است، مطالبه‌ای که در رفتار اجتماعی زنان برای به دست آوردن عدالت جنسیتی نمایان است.

با شروع به کار دولت دوازدهم، توجه به مطالبات زنان در دستور کار قرار گرفت، به عنوان نیمی از بدنه رای دهندگان به برنامه حسن روحانی، انتظار داشتند رئیس دولت دوازدهم نسبت به شعارهای دوران تبلیغات انتخاباتی متعهد باشد. روحانی در وعده های انتخاباتی، یکی از برنامه های محوری خود را نگاه ویژه به جایگاه زنان و استفاده از توانمندی آنها در زمینه های مختلف عنوان کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها