کد خبر: 326619
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ۱۳:۳۵:۱۱
| |

محمد جواد جمالی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی:

تحریم ظریف نشان دهنده اوج استیصال دستگاه دیپلماسی آمریکاست

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحریم ظریف از سوی آمریکا را نشان دهنده اوج درماندگی و استیصال دستگاه دیپلماسی این کشور دانست و گفت که این اقدامات آمریکا را در جامعه بین المللی منزوی خواهد کرد.

تحریم ظریف نشان دهنده اوج استیصال دستگاه دیپلماسی آمریکاست
کد خبر: 326619
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ۱۳:۳۵:۱۱

اعتمادآنلاین| محمد جواد جمالی نوبندگانی، با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا گفت: متاسفانه ما در سیاست‌های هیئت حاکمه افراطی آمریکا یک سردرگمی عجیب مشاهده می‌کنیم که بی‌سابقه بوده است. به نظر می‌رسد سیاست‌ خارجی آقای ترامپ یک هفته هم دوام ندارد چرا که مسائل متناقضی از سوی ایشان بیان می‌شود. روزی صحبت از تحریم می‌کنند و روزی از مذاکره دم می‌زنند. یک روز پمپئو 12 شرط برای مذاکره اعلام می‌کند و بعد می‌گویند که بدون شرط حاضر به مذاکره هستیم. همه این‌ها حاصل سردرگمی و فریب افکار عمومی است که در کنار تحریم‌های بی‌سابقه، همه‌جانبه، سنگین و هوشمندانه علیه ملت و جنگ تبلیغاتی تدارک دیده‌اند.

وی اضافه کرد: صحبت از مذاکره یا بحث حضور پمپئو در تلویزیون ایران برای آنها جزئی از پروژه فشار تعریف می‌شود. چطور می‌شود شما درخواست مذاکره بدهید و بعد بالاترین مقام مذاکره‌کننده و دیپلمات آن کشور را تحریم کنید؟ یا در اقدامی بی‌سابقه تردد وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک محدود شود.

این نماینده مجلس اقدامات اخیر آمریکا را نشان دهنده اوج درماندگی و استیصال دستگاه دیپلماسی آمریکا دانست و گفت: افراد افراطی مثل بولتون برای ترامپ نقشه راهی طراحی می‌کنند که به بن بست می‌رسد. من مطمئنم این حرکات نه تنها نتیجه نخواهد داد بلکه آمریکا را در جامعه بین المللی منزوی خواهد کرد همچنان که در شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس، آمریکا را تنها یافتیم.

جمالی با بیان اینکه آمریکا در مقابل استدلال جمهوری اسلامی ایران درمانده شده و دست به کارهای سخیف و بی‌نتیجه می‌زند، ادامه داد: جایگاه ظریف و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با این قبیل اقدامات تقویت می‌شود و در واقع این قبیل حرکات حقانیت ما را بیشتر اثبات می کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان یادآور شد:‌ پیش از این در مورد محدودیت تردد آقای ظریف در نیویورک نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل زدیم و این را اعلام کردیم زیرا این زیبنده سازمان ملل نیست که آمریکا از میزبانی آن برای بهره‌برداری و فشار به کشورهای غیرهمسو سوءاستفاده کند. در مورد تحریم وزیر امور خارجه کشورمان هم اقدامات حقوقی لازم از سوی ایران انجام خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها