کد خبر: 335954
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۴:۴۰:۰۱
| |

علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

بعد از چهل سال باید به مدل ادراه قوه مجریه توسط رجایی و باهنر پی برد/ شهیدان رجایی و باهنر نماد و نمود دولت کریمه بودند

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا گفت:‌ رجایی و باهنر مدلی از اداره قوه مجریه را ارائه کردند که امروز بعد از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی باید به ضرورت‌های این مدل حکومتی پی ببریم.

بعد از چهل سال باید به مدل ادراه قوه مجریه توسط رجایی و باهنر پی برد/ شهیدان رجایی و باهنر نماد و نمود دولت کریمه بودند
کد خبر: 335954
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۴:۴۰:۰۱

اعتمادآنلاین| علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که در مصلای رشت برگزار شد، با اشاره به الزامات تحقق دولت کریمه، بیان کرد:‌ فرازهایی از دعای افتتاح دولت کریمه را یک تقاضا و یک ضرورت برای جامعه گذشته، امروز و آینده بیان می‌کند.

وی سخن گفتن از شهیدان رجایی و باهنر را تنها سخن گفتن از دو شخصیت متعالی ندانست و افزود:‌ رجایی و باهنر نماد و نمود دولت کریمه بودند و مدلی از اداره قوه مجریه را ارائه کردند که امروز بعد از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی باید به ضرورت‌های این مدل حکومتی پی ببریم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین علی(ع) دولت افراد دینی را بهترین دستاورد مردم می‌داند، اضافه کرد:‌ از دیدگاه مولای متقیان برخورداری مردم از دولت عدالت‌محور واجب و ضروری است. امور حکومت باید در اختیار انسان‌های دینی باشد تا مردم در مسیر متعالی حرکت کنند و عدالت در ابعاد گوناگون وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تکلیف مردم در شکل‌گیری دولت کریمه، تصریح کرد:‌ خداوند موسس دولت کریمه است و این دولت کریمه دو شرط اساسی دارد؛ نخست اینکه رهبری تام و تمام در راس دولت کریمه قرار داشته باشد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا دومین شرط زیربنایی دولت کریمه را برخورداری از قانون کامل یعنی قرآن دانست و عنوان کرد: انسان در طول حیات مادی و معنوی خویش عوالم جنین، دنیا، برزخ و قیامت را درک می‌کند و لذا رهبری و قانون دولت کریمه باید این چهار عالم را پوشش دهد. قانونی که نتواند این چهار عالم را پوشش دهد ناقص است.

سعیدی ارسال 124 هزار پیامبر را برنامه خداوند برای تشکیل دولت کریمه براساس دو شرط مذکور دانست و گفت:‌ خداوند می‌دانست که مردم نمی‌توانند با انتخابات و سر صندوق‌های رای رهبری تام و تمام را پیدا کنند لذا بزرگترین خدمت را به بشریت کرد و پیامبرانش را فرستاد؛ 124 هزار انسان والا که هیچ سهمی از دولت کریمه برای خودشان قائل نبودند و تنها هدایت مردم را طلب می‌کردند. آخرین رهبری الهی در عصر نبوت رسول‌الله(ص) بود و قانون او امروز نسخه شفابخش همه دردهای بشر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها