کد خبر: 341377
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۹:۱۲:۴۸
| |

فرشادان، نماینده مردم سنندج در مجلس:

دیدگاه جدید و عام‌المنفعه در بین واقفین ترویج شود

سیدمهدی فرشادان، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایجاد دیدگاه جدید و عام‌المنفعه در بین واقفین در دستور کار اوقاف قرار بگیرد.

دیدگاه جدید و عام‌المنفعه در بین واقفین ترویج شود
کد خبر: 341377
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۹:۱۲:۴۸

اعتمادآنلاین| سیدمهدی فرشادان، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در جلسه تخصصی وقف با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در سنندج، با اشاره به سابقه و قدمت وقف در استان کردستان گفت: با ایجاد تغییر و تحولات جدید سازمان اوقاف و حضور مدیرکل جدید در استان روزنههای امید بسیاری بر دل مردم و مسئولین استان در حوزه وقف و امور خیریه ایجاد شده است.

وی اذعان داشت: اولویت اصلی در حوزه وقف خدمت‌گذاری به مردم در راستای نیت واقف است و خیرین و اوقاف باید ضمن افزایش بهره‌وری موقوفات موجود وقف‌های جدید را نیز به سمت مراکز عام‌المنفعه و مورد نیاز مردم سوق دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ایجاد دیدگاه جدید و عام‌المنفعه در بین واقفین باید در دستور کار اوقاف قرار بگیرد به عنوان مثال کمک به بیماران و نیازمندان از اولویت‌های استان است.

فرشادان با اشاره به بدهی‌های نهادهای دولتی به موقوفات اذعان داشت: ادارات دولتی باید خود را موظف به احقاقا حقوق موقوفات بدانند و حق و حقوق موقوفات را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها و ادارات دولتی در مواردی که قادر به پرداخت مبالغ بالا نیستند برای تحقق وظایف خود در این حوزه باید این معوقات را در محل بودجه سالانه ببینند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: تعامل اوقاف با نهادهای بدهکار به موقوفات با در نظر گرفتن قانون موجب ایجاد اعتماد و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها