کد خبر: 342205
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۰۹:۲۲:۳۴
| |

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس:

منع فنی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود ندارد/ شورای نگهبان دغدغه امنیت برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: منع فنی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود ندارد اما شورای نگهبان مانند همیشه دغدغه امنیت انتخابات مکانیزه را دارد.

منع فنی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود ندارد/ شورای نگهبان دغدغه امنیت برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد
کد خبر: 342205
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۰۹:۲۲:۳۴

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی، بیان کرد: امکان برگزاری انتخابات کاملا مکانیزه که شامل احراز هویت رای دهندگان، اخذ رای و شمارش آرا به صورت الکترونیکی می‌شود، وجود دارد.

امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود دارد

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در 140 شهر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی به صورت الکترونیکی برگزار شد و اکنون نیز امکان چنین اقدامی وجود دارد زیرا با وجود انتقال فیبر نوری در سطح کشور هیچ مشکلی برای مکانیزه شدن انتخابات وجود ندارد.وی با بیان اینکه به سادگی امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود دارد، افزود: البته مسائلی مانند امنیت نرم افزار و استخراج آماری مسائلی وجود دارد که شورای نگهبان نسبت به این مسئله دغدغه‌های با اهمیتی دارد.

میرزایی نیکو ادامه داد: اگر کاستی‌هایی در برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود داشته باشد برای برخی روستاها و صندوق‌های سیار است که البته برای همان حوزه‌ها نیز می‌توان احراز هویت رای دهندگان را بصورت الکترونیکی انجام داد.

شورای نگهبان ملاحظات به حقی در مورد امنیت انتخابات الکترونیکی دارد

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: همیشه شورای نگهبان ملاحظات به حقی در مورد امنیت انتخابات الکترونیکی داشته و اگر مجریان انتخابات بتوانند نگرانی‌ها را رفع کنند، شرایط مناسبی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ایجاد می‌شود.

ظرف یک ساعت نتیجه انتخابات الکترونیکی در 140 شهر مشخص شد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در انتخابات شوراها با توجه به اینکه نظارت بر عهده مجلس بود، به صورت الکترونیکی انتخابات برگزار شد و پس از یک ساعت، آمار رای 140 شهری که انتخابات آنها به صورت الکترونیکی برگزار شده بود، مشخص شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها