کد خبر: 355742
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

علی‌اکبر اولیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

نارضایتی‌های عمومی در میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم موثر است/ اگر شرایط مطلوب باشد،‌ مردم تنور انتخابات را با رأی‌های خود داغ خواهند کرد/ دست‌اندرکاران هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را در نظر بگیرند

علی‌اکبر اولیا گفت: تصمیم‌گیران در فعالیت‌هایشان و همچنین تصمیم‌هایی که اتخاذ می‌کنند باید جمهوریت و اسلامیت نظام را توأمان در نظر داشته باشند که برای تحقق این مهم، تشکیل مجلسی قدرتمند با حضور چهره‌های شاخص و توانمند لازم است.

نارضایتی‌های عمومی در میزان مشارکت  مردم در انتخابات مجلس یازدهم موثر است/ اگر شرایط مطلوب باشد،‌ مردم تنور انتخابات را با رأی‌های خود داغ خواهند کرد/ دست‌اندرکاران هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را در نظر بگیرند
کد خبر: 355742
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌اکبر اولیا در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین اذعان دارد نارضایتی‌های ناشی از مشکلات به احتمال زیاد مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم را پایین می‌آورد.

فعال اصلاح‌طلب در ادامه صحبت‌هایش گفت: بعد از خروج ایالات متحده آمریکا که منجر به تحمیل تحریم‌های ظالمانه شد، مشکلات عدیده‌ای را برای اکثر مردم به وجود آورد، به طوری که مردم سفره‌هایشان را روزبه‌روز کوچک‌تر می‌بینند که این هم نگران‌کننده است و هم زیبنده نظام اسلامی نیست. به همین دلیل دست‌اندکاران باید همه تلاش‌شان را به کار ببندند تا بلکه بتوانند راهی برای خروج از وضعیت فعلی پیدا کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به عنوان «جمهوری اسلامی» یادآوری کرد: تصمیم‌گیران در فعالیت‌هایشان و همچنین تصمیم‌هایی که اتخاذ می‌کنند باید جمهوریت و اسلامیت نظام را توأمان در نظر داشته باشند که برای تحقق این مهم، تشکیل مجلسی قدرتمند با حضور چهره‌های شاخص و توانمند لازم است تا بتوانند هم با وضع قانون‌های صحیح از شأن مجلس پاسداری کنند و هم راهکارهایی برای ترمیم وضعیت نگران‌کننده فعلی پیدا کنند. شاید از این طریق آرامش و رضایت‌مندی عمومی جاگزین ناآرامی و صدای اعتراضی شود.

در شرایط دشوار فعلی لازم است مجلسی پویا و تلاشگر تشکیل شود تا بتواند عملکردی توأم با تاثیرگذاری داشته باشد. ناگفته پیداست برای رسیدن به این مهم همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با امر انتخابات باید کارهای لازم را برای مشارکت بالا انجام دهند.

اولیا توضیح داد: در شرایط دشوار فعلی لازم است مجلسی پویا و تلاشگر تشکیل شود تا بتواند عملکردی توأم با تاثیرگذاری داشته باشد. ناگفته پیداست برای رسیدن به این مهم همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با امر انتخابات باید کارهای لازم را برای مشارکت بالا انجام دهند. چون همه می‌دانند پایین آمدن میزان رأی‌ها نتیجه‌ای جز تشکیل مجلسی ضعیف و ناکارآمد نمی‌تواند داشته باشد. همچنین افراد تاییدشده‌ هم باید از جمع شایسته‌ها و امتحان پس‌داده‌ها باشند تا آنهایی که صلاحیت مجلس‌نشینی را ندارند، فرصت حضور در قوه تاثیرگذار مقننه را به دست نیاورند.

علی‌اکبر اولیا در پایان سخنانش گفت: مردم هوشیار و واقع‌بین هستند و اگر شرایط مطلوب باشد،‌ تنور انتخابات را با رأی‌های خود داغ خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها