کد خبر: 361729
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۹:۴۸:۵۷
| |

یوسف داوودی، نماینده مردم سراب و میانه در مجلس:

رئیس‌جمهور دستور تامین گرمایش مناسب برای زلزله‌زدگان سراب و میانه را صادر کند

یوسف داوودی، نماینده مردم سراب و میانه در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح وضعیت زلزله زدگان شهرستان سراب خطاب به رئیس جمهور گفت: هر چه سریعتر دستور تامین کانکس مورد نیاز، آوار برداری و گرمایش مناسب در زمان فعلی را صادر کنید.

رئیس‌جمهور دستور تامین گرمایش مناسب برای زلزله‌زدگان سراب و میانه را صادر کند
کد خبر: 361729
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۹:۴۸:۵۷

اعتمادآنلاین| یوسف داوودی، نماینده مردم سراب و میانه در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز سه شنبه در نطق میان دستور خود ضمن ارائه تاریخچه مفصلی از زلزله در دوران بعد از انقلاب اسلامی گفت: سابقه زلزله بعد از انقلاب نشان می‌دهد که هر 5 سال یک بار زلزله مهیب و هولناکی با تلفات انسانی زیاد و صدمات اقتصادی فراوان اتفاق افتاد. زلزله مهیب طبس و خطه خراسان در سال 57، زلزله منجیل و رودبار، زلزله استان هرمزگان و جنوب ایران در سال 69، زلزله ویرانگر اردبیل در سال 75، زلزله مهیب بم در سال 82، زلزله اهر و هریس در سال 91، زلزله کرمانشاه در سال 96 و زلزله مشکین شهر و کرج در سال 92 و هزار و یک زلزله دیگر.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی افزود: چند روز قبل روستاها و شهرهای سراب و میانه زلزله سنگینی را تجربه کرد که موجب تلفات انسانی، دامی و ویرانی زیادی شده است متاسفانه در ایران نمی‌توانید استانی را پیدا کنید که طعم تلخ زلزله را نچشیده باشد. وجود 10 زلزله مهیب در 41 سال اخیر نمایانگر این است که ایران سرزمین زلزله خیزی است آیا هشدار باید از این قوی تر باشد؟

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در مورد زلزله سراب و میانه گفت: هزاران میلیارد تومان آسیب به مردم این شهرستان‌ها وارد شده و بسیاری از مردم عزیزان خود را از دست داده‌اند. محل سکونت بسیاری از مردم هم اکنون ویران است. بیش از 5 هزار محل نگهداری دام و همچنین خانه‌های مسکونی آسیب جدی دیده است و نیازمند بازسازی سریع هستند.

داوودی در مورد شرایط فعلی زلزله زدگان سراب گفت: زلزله دیروز بالای 4 ریشتر در سراب، نداشتن سرپناه برای زلزله زدگان، سرمای شدید زودرس و طاقت فرسا به همراه بارش برف، استرس و وحشت و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف زندگی و جان مردم در این منطقه را تهدید می‌کند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از سازمان مدیریت بحران و عوامل اجرایی خطاب به رئیس جمهور گفت: هر چه سریعتر دستور تامین کانکس مورد نیاز، آوار برداری، ساخت خانه‌های موقت، تامین مالی و دام‌های از بین رفته و از همه مهمتر دستور تامین گرمایش مناسب زلزله زدگان را صادر کنید.

وی در پایان نطق خود از رئیس جمهور خواست که شخصا در مناطق زلزله زده سراب و میانه حضور داشته باشد و از این مناطق بازدید کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها