کد خبر: 365368
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۳:۴۸:۰۰
| |

در همایش استانی حزب اعتماد ملی مطرح شد:

نیاز به ایجاد شرایط برای بیان اعتراض مسالمت‌آمیز

همایش استانی حزب اعتماد ملی ظهر دیروز با حضور دبیران و مسئولان کمیته انتخابات و شاخه بانوان استانی حزب در دفتر حزب اعتماد ملی برگزار شد. در این جلسه نمایندگان حزب در استان‌های مختلف به تشریح نقطه‌نظرات خود پرداختند.

نیاز به ایجاد شرایط برای بیان اعتراض مسالمت‌آمیز
کد خبر: 365368
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر اعتماد ملی استان فارس اعتراضات اخیر را یک تب دانست که نشانه‌ای از بیماری است و افزود: آیا شورای نگهبان اجازه می‌دهد افراد کارشناس و جسور و عالم کاندیدا شوند؟

نوذر امامی عضو شورای شهر شیراز در همایش استانی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اعتراضات تبی است که می‌تواند نشانه بیماری در جامعه باشد، گفت: مسئولان باید درس بگیرند و بیماری را درمان کنند. فریاد ما را کسی نمی‌شنود. رئیس‌جمهوری مردم را تهدید می‌کند و بعد هم می‌گوید من اصلا خبر نداشتم تاریخش را. وزیر کشور هم می‌گوید نیم درصد مردم معترضند! چه ایرادی دارد مردم اعتراض کنند؟ این برخوردها منجر به تنفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمینه اعتراض فراهم نیست و اصل 27 قانون اساسی اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: اصلا اجازه بدهند مردم در دریاچه خشک شده مهارلو اعتراض مسالمت‌آمیز کنند. تحلیل‌ها اشتباه است و این تحلیل‌های غلط مبنای عمل است. مردم بی‌پناه و مظلومند و کسی از زخمی‌ها و بازداشتی‌ها حمایت نمی‌کند.

دبیر اعتماد ملی استان فارس ادامه داد: امید مردم به صندوق‌های رای بود. آیا شورای نگهبان اجازه می‌دهد افراد کارشناس و جسور و عالم کاندیدا شوند؟ تا شرایط بدتر نرسیده باید فکری بکنند.

امامی افزود: کاندیداهای اصولگرایان در استان فارس تقریبا مشخص هستند از فرصت هم استفاده کرده و می‌گویند مقصر وضع کشور اصلاح‌طلبان هستند.

دبیر اعتماد ملی استان فارس یادآور شد: حزب در شیراز و داراب کاندیدا دارد و در شورای هماهنگی اصلاحات نیز حضور فعالانه داریم.

احمدرضا احمدپور:مراجع مستقل در مظلومیت هستند

رئیس کمیته انتخابات حزب اعتماد ملی استان قم نیز گفت: امیدواریم هرچه زودتر راهکاری برای اثرگذار شدن انتخابات پیدا شود.

احمدرضا احمدپور گفت: مراجع مستقل در مظلومیت هستند و فعالیت حزبی نیز آنچنان که باید جاندار نیست.

وی افزود: اعتماد ملی 15 عضو فعال در استان قم دارد که هر 2 هفته یک بار تشکیل جلسه می‌دهیم و پیگیر مسایل مختلف هستیم. حزب اتحاد ملت هم فعال است و احزاب دیگر فعالیتی ندارند.

احمدپور یادآور شد: شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در استان مشکلاتی ایجاد کرده و فرصتی که باید برای ایجاد امید و انگیزه نیروها صرف شود، صرف شورایعالی می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: تنها چیزی که از جمهوریت جمهوری اسلامی مانده همین صندوق‌های رای است که امیدواریم هرچه زودتر راهکاری برای اثرگذار شدن انتخابات پیدا شود.

او با اشاره به اینکه اعتماد ملی عضو فعال همه شوراهای اصلاح‌طلبان در استان است، گفت: تا الان 28 نیروی اصلاح‌طلب برای نامزدی انتخابات شناسایی شده‌اند و در تلاشیم از سه نماینده همدان دو کاندیدا خانم باشند.

میراحمدی: اصولگرایان خواهان کاهش مشارکت در انتخابات هستند

حسین میراحمدی دبیر اعتماد ملی استان گلستان با اشاره به اینکه هر چه مشارکت در انتخابات کم باشد به نفع اصولگرایان است، گفت: صدا و سیما بنا دارد مشارکت را به حداقل برساند و از انتخابات نتیجه خوبی به دست نیاید.

او افزود: فضای انتخابات فعلا چندان مناسب نیست. در گلستان چون استانی قومیتی است و 35 تا 40 درصد ترکمن و حدود 20 درصد سیستانی هستند، شرایط و شانس برای قومیت‌ها فراهم است.

میراحمدی با اشاره به حضور حزب استان گلستان در شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، گفت: به طور ممتد جلسات با دبیران شهرستان‌های حزب داریم و سه نفر از اعضای حزب نیز داوطلب کاندیداتوری برای انتخابات هستند. با وجود شرایط موجود تلاش می‌کنیم و نا امید نیستیم.

اقدامات منصوبان دولت علیه اصلاح‌طلبان

در ادامه این نشست، متین بیگلری دبیر اعتماد ملی استان کردستان به اقدامات استانداری و دولت در این استان علیه اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: یک فرماندار به خودش اجازه می‌دهد هر توهینی به حزب بکند. با تلاش معاون استاندار نیروی حزب اعتماد ملی از کارش برکنار شد. اما باید از این نیروها حمایت شود.

او افزود: تا کنون 5 اصلاح‌طلب برای کاندیداتوری در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند که سه نفر نزدیک به حزب اعتمادئ ملی هستند.

محروم‌ترین و اصلاح‌طلب ترین استان

در ادامه شهریار حسین‌بر، دبیر اعتماد ملی استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه حداقل فاصله بین شهرستان‌ها در این استان 170 کیلومتر است و گرانی بنزین آسیب زیادی به مردم این استان زده است، گفت: این استان سومین استان بیکار کشور و محرومترین، مغفول‌ترین، فقیرترین، مظلومترین و در عین حال اصلاح‌طلب‌ترین استان کشور است. ما مولوی عبدالحمید را داریم که همیشه آرا را به سمت اصلاح‌طلبان کشانده است.

وی افزود: 6 نماینده از 8 نماینده این استان به عنوان اصلاح‌طلب وارد مجلس شدند که البته حرف با واقعیت متفاوت است.

شورای غیرواقعی استاندار

در ادامه، حسن کریمیان، دبیر اعتماد ملی استان زنجان با تشریح وضعیت استان زنجان، اظهار کرد: استاندار یک شورایی تشکیل داده و با این شورا جلسه می‌گذارد و می‌فرستد برای وزارت کشور و می‌گوید جلسه با دبیران احزاب داشتم! در صورتی که هیچ جلسه ای با احزاب نداشته است.

وی افزود: استان زنجان هشت استان با سه حوزه انتخابیه و 5 نماینده دارد که تا این لحظه کاندیدای اصلاح‌طلبی اعلام آمادگی نکرده اما در روزهای آتی احتمالا به نتایجی می‌رسیم.

عبور لوله‌های نفت از محروم‌ترین مناطق کشور

کروئی نژاد، رئیس کمیته انتخابات حزب اعتماد ملی استان خوزستان نیز با اشاره به اینکه احزاب، رابطان شورایعالی سیاستگذاری را نپذیرفته‌اند، گفت: رابطین ابتدا گفتند ما نقشی نداریم و فقط رابط استان و شورایعالی هستیم اما شرایط دیگری به وجود آمد. هنوز اصلاح‌طلبی اعلام آمادگی نکرده و منتظرند بعد از ثبت نام اعلام کنند.

او افزود: 85 درصد نفت کشور در خوزستان استخراج می‌شود و لوله‌های نفت از کنار محروم‌ترین مناطق کشور عبور می‌کند و در بهبهان و ماهشهر شاهد حوادث تلخی در روزهای گذشته بودیم.

نمایندگانی از لیست امید که اصولگرا شدند

علی اکبر عسگری، دبیر حزب اعتماد ملی استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به اداره امنیتی این استان، گفت: در دوره جاری مجلس، هشت کاندیدا از لیست امید وارد مجلس شدند اما بیشترشان اصولگرا بودند و اصلاح‌طلبان از سر ناچاری از آنها حمایت کردند. امیدوارم این بار با سیاستی که اتخاذ شده ما فقط از کاندیداهای اصلاح‌طلب اگر در شورای نگهبان تایید شدند، حمایت کنیم.

وی افزود: اگر شورای نگهبان کاندیداهای اصلاح‌طلب را تایید کند مامشکل رای نداریم. ما بیشتر از شورای نگهبان ضربه می‌خوریم تا مردم.

همچنان معتقدیم انتخابات حرف اول و آخر را می‌زند

مصطفی حسین‌زاده، دبیر حزب اعتماد ملی استان قزوین نیز با بیان اینکه با وجود همه مشکلات برای انتخابات آزاد، هنوز معتقدیم حرف اول و آخر را برای هر تحولی، انتخابات می‌زند، گفت: امیدواریم فضایی پیش بیاید که امکان مشارکت افزایش پیدا کند.

وی افزود: چند ماه است که جلسات شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در قزوین تشکیل نشده است. اختلافاتی هست که باید حل شود. هنوز از اصلاح‌طلبان کسی اعلام کاندیداتوری نکرده که احتمالا تا روزهای آتی اعلام می‌کنند. از حزب اعتماد ملی نیز یک کاندیدا برای انتخابات خواهیم داشت.

هنوز توافق بین نیروهای اصلاح‌طلب استان ایجاد نشده

دبیر حزب اعتماد ملی استان همدان گفت: هنوز توافق بین نیروهای اصلاح‌طلب استان ایجاد نشده است.

هوشنگ حسامی با اشاره به فضای امنیتی استان گفت: فاجعه جان باحتن تعدادی از هموطنان در حوادث اخیر را تسلیت می‌گویم. همانطور که مشخص است بیشتر معترضان افراد نیازمند بوده‌اند.

وی در رابطه با فضای انتخابات در همدان نیز اظهار کرد: در همدان 10 حزب از شورایعالی سیاستگذاری بیرون رفته‌اند و هنوز موفق نشده‌ایم توافق ایجاد کنیم.

حسامی ادانه داد: هیات رئیسه شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تشکیل شده اما مورد تایید احزاب نیست. از نیروهای حزب و اصلاح‌طلبان نیز هنوز کسی اعلام آمادگی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نکرده که البته برخی اسامی مطرح است.

سیدمهدی موسوی: گرانی بنزین بیشترین لطمه را به جوانان بیکار مسافرکش زد

دبیر حزب اعتماد استان لرستان گفت: گرانی بنزین بیشترین لطمه را به جوانان بیکار مسافرکش زد.

سیدمهدی موسوی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در نشست استانی حزب اعتماد ملی با اشاره به وضعیت بسیار بد اقتصادی، گفت: استان لرستان رتبه اول را در نرخ بیکاری دارد و جمعیت جوان استان، بیکار و بی‌پناه است و گرانی بنزین بیشترین لطمه را به آنها زد. چرا که جوانان بیکار کارشان مسافرکشی است.

وی با توضیح درباره شرایط استان در حوادث اخیر، افزود: شرایط استان برای انتخابات در حال حاضر هنوز محیا نیست. استان لرستان 9 نماینده دارد و با وجود همه مشکلات حزب توانسته فعال باشد و کاندیدای حزبی نیز داریم اما انگیزه‌ها بین جریان اصلاحات در استان پایین است.

حجت‌الله هاشمی، دبیر اعتماد ملی استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه بعد از فضای تاریک و کاملا بسته، سال 92 اصلاح‌طلبان و دیگران اقداماتی را دنبال کردند که دنبال تغییر بودند، گفت: زحمات مردم و همه دوستان به بار نشست و ما فکر کردیم تغییری حاصل شده اما به مرور زمان احسای کردیم گویا اتفاق خاصی آنگونه که تصور می‌کردیم نیفتاده و شاید تنفس کمی راحت‌تر شده است.

وی افزود: حوادث اخیر قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. مبادا ما هم در درگاه خدواند مورد مواخذه قرار بگیریم بابت عملکردی که داشتیم.

او ادامه داد: بعد از انتخابات مجلس آقای عارف و تعدادی از نمایندگان نزد آیت‌الله صانعی رفتند که من هم حضور داشتم. آقای صانعی به عارف گفت توصیه کرد که یک بار نماینده شوید اما آن یک بار کاری کنید که مشکلات و گرفتاری‌های کشور کم شود و از بین برود. به طمع تایید صلاحیت دوره بعد کار نکنید.

هاشمی افزود: امروز در شرایط سختی هستیم و با فضایی که در کلانشهرها وجود دارد، معلوم نیست تلاش‌های انتخاباتی چه قدر نتیجه‌بخش باشد از این رو باید برای شهرستان‌ها کار کنیم. همیشه تمرکز بر کلانشهرها بوده در حالیکه که شهرهای کوچک مهمتر هستند.

او تاکید کرد: مردم به لحاظ اقتصادی فلج شده‌اند و آقای روحانی هم حرکت‌هایی شبیه احمدی نژاد را تکرار می‌کند و این برای اصلاح‌طلبان آسیب است. مردم می‌گویند چرا حمایت کردید که خب ما هم چاره‌ای نداشتیم. امیدوارم فضای کشور به سمتی برود که اعتنماد بین مردم و مسئولان برگردد و اعتماد ملی هم در این راه موثر باشد.

دبیر اعتماد ملی استان مرکزی یادآور شد: در این استان در همه حوزه‌های انتخابیه کاندیدای اصلاح‌طلب داریم اما نگرانی عبور از فیلتر شورای نگهبان وجود دارد. در دور قبل نیز اصلاح‌طلبان شناسنامه دار رد صلاحیت شدند.

در ادامه شهرانی از اعتماد استان چهارمحل و بختیاری، موسی اخلاقی دبیر اعتماد ملی کهکیلویه و بویر احمد، سجاد رئیس کمیته انتخابات اعتماد ملی استان یزد، خدایی رئیس شاخه بانوان اعتماد ملی استان زنجان و محمدرضا ناصری شوهان دبیر اعتماد ملی استان ایلام به بیان نقطه‌نظرات خود درباره فضای سیاسی کشور و وضعیت انتخابات در استان خود پرداختند.

ناصری شوهان با بیان این عقیده که اقدامات روحانی ضربه سنگینی به اصلاح‌طلبان بوده است، گفت: خیلی‌ها هم تبلیغ می‌کنند که روحانی کاندیدای اصلاح‌طلبات بوده است. روحانی در عرصه سیاسی که کاری نکرد و در عرصه اقتصادی هم مهمترین عملکردش تهدید معترضان بوده است. اینها نه زبان اصلاح‌طلبی است نه زبان اعتدال. برخی از مردم این رفتار را به اصلاح‌طلبان ربط می‌دهند. مردم هم به لحاظ سیاسی و هم اقتصادی در فشار هستند و نمی‌توانند حرفشان را هم بزنند.

خدایی نیز تاکید کرد: اصولگرایان از خدا می‌خواهند که ما کنار بکشیم و نباشیم. اما نباید بگذاریم تصور کنند اصلاح‌طلبان سست شده‌اند. نباید نا امید شد.

منبع: حزب اعتماد ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها