کد خبر: 374098
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از حواشی بررسی بودجه ۹۹ در مجلس گزارش می‌دهد:

پیامک‌های مشکوک برای رد لایحه بودجه 99 بی‌تاثیر ماند/ آیا برخوردی با ارسال‌کنندگان پیامک‌های حاوی تهدید و فحاشی صورت می‌گیرد؟

تندروها که در مجلس دهم با ارسال پیامک به نمایندگان در پی دست یافتن به مقاصد خود هستند، بار دیگر با سیل ارسال پیامک‌ها سعی در تخریب بودجه 99 و رد این لایحه کردند، اما تلاش‌هایشان نتیجه‌ای نداشت و این لایحه در کمیسیون تلفیق بودجه 99 به تصویب رسید.

پیامک‌های مشکوک برای رد لایحه بودجه 99 بی‌تاثیر ماند/ آیا برخوردی با ارسال‌کنندگان پیامک‌های حاوی تهدید و فحاشی صورت می‌گیرد؟
کد خبر: 374098
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ارسال پیامک به نمایندگان با بررسی لوایح چهارگانه در مجلس آغاز شد و در بررسی لوایح و طرح‌های مهم شاهد ارسال پیامک‌هایی هستیم که به‌ صورت سازمان‌یافته از سوی یک جناح خاص برای نمایندگان ارسال می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، حالا که زمان بررسی لایحه بودجه 99 در کمیسیون تلفیق است، شاهد سیل جدید ارسال پیامک‌ها به‌ منظور عدم تصویب کلیات این لایحه بودیم. اما تلاش‌های تندروها نتیجه‌ای به دنبال نداشت و کلیات لایحه بودجه 99 در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

برخی نیروها و جریانات سیاسی سازماندهی‌شده علیه بودجه 99 پیامک می‌فرستند

در همین خصوص جلال میرزایی، نماینده ایلام و عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99، به اعتمادآنلاین گفته است : «برخی نیروها و جریانات سیاسی سازماندهی‌شده پیامک می‌فرستند. برخی از احزاب و جناح‌ها در فراکسیون منتقد دولت و مخالف دولت با لایحه بودجه 99 به‌ شدت مخالفت کردند. همزمان با مخالفت آنها، جریانی از بیرون مجلس با ارسال پیامک خواستار رد کلیات بودجه شد.»

بیش از 100 پیامک در حمایت از رد بودجه برای من ارسال شد

قاسم میرزایی‌نیکو، دیگر عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99، با اشاره به سیل پیامک‌ها به منظور رد کلیات بودجه گفته است: «از همان نشست‌های اولیه کمیسیون تلفیق فضاسازی‌ها و جنجال‌آفرینی‌ها برای رد کلیات بودجه از سوی جمعی خاص کلید خورد، چنانچه در روز بررسی و رأی‌گیری کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق، بیش از صد پیامک در حمایت از رد بودجه برای من ارسال شد. پیامک‌هایی که بعضاً تهدیدآمیز و برخی دیگر با ادبیاتی تند و زشت خواستار رد کلیات لایحه بودجه از سوی اعضای کمیسیون تلفیق بودند.»

اتاق فکر تخریب پشت ارسال پیامک علیه بودجه است

آن‌طور که غلامعلی جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، به اعتمادآنلاین توضیح داده است : «پیامک‌های ارسالی به نمایندگان سازمان‌یافته است و همه از یک نقطه ارسال می‌شود. یک اتاق فکر تخریب پشت ارسال پیامک علیه بودجه است. در کل هیچ پیامک مثبتی هم نمی‌آید. همیشه پیامک‌ها منفی و علیه مجلس و دولت است.»

مگر بودجه این مملکت چه چیز عجیب‌وغریبی دارد که تلاش می‌کنند رد شود؟

او با انتقاد از تخریب علیه بودجه تاکید کرده است: «مگر بودجه این مملکت چه چیز عجیب‌وغریبی دارد که تلاش می‌کنند رد شود؟ ما سعی می‌کنیم در بودجه از منابع موجود حداکثر بهره را ببریم. دولت هم راه دیگری غیر از ارائه این بودجه نداشت و کار دیگری نمی‌توانست انجام دهد. کسانی که بر رد لایحه بودجه اصرار دارند آیین‌نامه را نخوانده‌اند. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس اگر بودجه رد شود، دولت ظرف 72 ساعت باید آن را اصلاح کند و به مجلس برگرداند. اما دولت در این زمان چه چیزی را می‌تواند اصلاح کند؟ صفر تا صد تغییر بودجه دست مجلس است.»

جعفرزاده که اصولگرایان تندرو را در پشت پرده ارسال پیامک‌ها می‌داند اظهار کرده است: «اصولگرایان تندرویی که به‌ جز خودشان کس دیگری را نمی‌توانند ببینند پشت موضوع ارسال پیامک به نمایندگان علیه بودجه هستند و همین جریان تند اصولگرایی به جریان شریف اصولگرایی در انتخابات ضربه می‌زند.»

رد کلیات بودجه بداخلاقی سیاسی‌ای است که بخشی از طیف ضد دولت به دنبال آن است

ابوالفضل سروش، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، نیز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این زمینه گفته است: «ارسال پیامک‌ها به‌ منظور تخریب بودجه به هر صورتی که باشد بداخلاقی سیاسی علیه دولت است که در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و این اقدام ضدامنیت کشور است.»

او با اعلام این خبر که پیامک در مخالفت با بودجه تنها برای اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 99 ارسال نمی‌شود تاکید کرده: «ارسال پیامک یک نکته انحرافی است. اصل اینکه می‌خواهند بودجه را به هم بریزند یک بداخلاقی سیاسی است که بخشی از طیف ضد دولت علیه دولت انجام می‌دهند. این پیامک‌ها با یک ادبیات روشن و در یک‌ زمان مشخص ارسال می‌شود و حتماً برنامه‌ریزی‌شده و سازماندهی‌شده است.»

ارسال‌کنندگان پیامک‌ها منافع ملی را تعقیب نمی‌کنند

همچنین محمدرضا بادامچی، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، می‌گوید: «در لوایح مشخص یا طرح‌های معینی که ممکن است مخالف نظر یک طیف سیاسی باشد، پیامک‌هایی ارسال می‌شود. ارسال‌کنندگان پیامک‌ها منافع ملی را تعقیب نمی‌کنند. البته کوتاه‌فکری است که بخواهیم با فشار پیامک کسی را تحت تاثیر قرار بدهیم.»

هرچند تجربه نشان داده پیامک‌های ارسالی در تصمیم‌گیری نمایندگان مجلس از جمله در تصویب لوایح چهارگانه و کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق تاثیری نداشته است، اما باید دید آیا برخوردی با ارسال‌کنندگان این پیامک‌ها که به گفته جعفرزاده حاوی تهدید و فحاشی است برخورد می‌شود یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها