کد خبر: 376246
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۰۸:۴۴:۴۱
| |

ابراهیمی، عضو فراکسیون امید مجلس:

انسجام ناشی از شهادت سردار باید حفظ شود

علی ابراهیمی، عضو فراکسیون امید «وحدت داخلی عراق» را عامل عملیاتی شدن خروج آمریکا از منطقه دانست وگفت: استقرار آمریکا در عراق یا افغانستان حاصل تفرقه داخلی بود. مسئولان یا تریبون‌داران سیاسی در ایران، انسجام ناشی از شهادت حاج قاسم سلیمانی را با طرف‌کشی‌های سیاسی خدشه‌دار نکنند.

انسجام ناشی از شهادت سردار باید حفظ شود
کد خبر: 376246
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۰۸:۴۴:۴۱

اعتمادآنلاین| ‌ علی ابراهیمی،عضو فراکسیون امید مجلس در مورد ضرورت الزام دولت‌های منطقه برای خروج آمریکا از خاورمیانه گفت: اقدامات اخیر و گذشته آمریکا بیانگر همان روحیه استکباری است. آنها همیشه روحیه سلطه‌گری داشته و هیچ مرزی و حرمتی برای مردم یا خواسته‌های آنها قائل نیستند. آنچه مد نظر آمریکا است صرفا منافع خودش است. اینکه آمریکا، مناطق فرهنگی ایران تهدید می‌کند یعنی برای فرهنگ و تمدن کشورهای منطقه هیچ ارزشی قائل نیست. این تهدیدها خبر از مواضع فکری آنها در مورد کشورهای شرقی می‌دهد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور نیروهای آمریکایی در هر کشوری در خاورمیانه هیچ علتی جز منافع خودش نداشته و نتیجه جز ناامنی ندارد؛ هر چند که مدعی تأمین امنیت منطقه را داشته باشد. عراق، افغانستان، ترکیه و دیگر کشورهای منطقه باید به خودشان تکیه کنند و بدانند که حضور آمریکا در این کشور به نفع آنها نیست. این کشور باید زمینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را بیشتر کنند تا در نهایت شاهد خروج آنها از منطقه خاورمیانه باشیم.

وی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد عراق، را مصداق «توهین به کشور عراق» دانست و اظهار کرد: این اقدام آمریکا اهانت به تمامیت ارزی عراق و اعلام دشمنی شدید با عراقی‌ها است. مصوبه مجلس عراق در خصوص خروج نیروهای آمریکایی و طرح اخیر ضد آمریکایی مجلس شورای اسلامی قابل تقدیر بودند. این مصوبات نشان می‌دهد که مسئولین ایران و عراق نقطه آغاز خروج نیروهای آمریکایی از منطقه را کلید زدند. البته عملیاتی شدن خروج نیروهای آمریکایی نیازمند عزم جدی و برنامه‌ریزی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: یکی از الزامات اجرایی شدن خروج نیروهای آمریکایی در منطقه، وحدت داخلی کشورهای منطقه است. پس دست کم در ایران، مسئولان یا تریبون‌داران سیاسی، انسجام ایجاد شده ناشی از شهادت حاج قاسم سلیمانی را با طرف‌کشی‌های سیاسی خدشه‌دار نکنند. استقرار آمریکا در عراق یا افغانستان حاصل تفرقه داخلی بود. اگر آمریکا در ایران تفرقه ببیند، میل حضور و استقرار در ایران را در سر می‌‍‌پروراند.

ابراهیمی در پایان در پاسخ به این پرسش که مصوبه اخیر پارلمان عراق تا چه میزان ضمانت اجرایی دارد؟ گفت: آمریکا در بخشی از اقتصاد نفتی عراق سهیم است به همین علت تاب‌آوری عراق در مقابل تحریم‌ها مثل ایران نیست. عراق در مقابل تحریم‌ها شکننده‌تر از ایران است. به نظرم این مصوبه توانایی اجرایی شدن دارد به شرط وحدت و برنامه‌ریزی دولت و ملت عراق. همین که نمایندگانی در مجلس عراق پیدا می‌شوند که با شهامت خروج آمریکا از منطقه را اعلام می‌کنند، برای ما امیدوار کننده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها