کد خبر: 377162
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۱:۳۲:۴۰
| |

حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران:

نقد کردن نباید تخریب در ساختار حاکمیت ایجاد کند/ احزاب اتاق فکر منسجم برای پیشبرد اهداف نظام ایجاد نکنند کارکرد ندارند

یک فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر لزوم وحدت در کشور گفت: احزاب سیاسی کشور باید فضای سیاسی را یک فضای انسجام و وحدت همدلی و همراهی در نظر بگیرند تا مانع از نفوذ مخرب دشمنان انقلاب باشند و کاری کنند تا در این شفافیتی که ایجاد می‌کنند صف معاندان و مخالفان با صف مردم کاملا جدا باشد.

نقد کردن نباید تخریب در ساختار حاکمیت ایجاد کند/ احزاب اتاق فکر منسجم برای پیشبرد اهداف نظام ایجاد نکنند کارکرد ندارند
کد خبر: 377162
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۱:۳۲:۴۰

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران درباره وظایف احزاب و تشکل‌های سیاسی با توجه به شرایط موجود در کشور، عنوان کرد: احزاب سیاسی باید مردم را به آینده‌ای بهتر امیدوار نگه‌دارند و برای مشارکت‌ سیاسی آنها در انتخابات آینده چه مجلس و چه ریاست‌جمهوری فضای سیاسی را شفاف و با امید کنند. سیاه کردن و غبارآلود کردن فضای سیاسی نباید به‌وسیله احزاب شکل بگیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: به جای مطالبات جناحی خود، مطالبات مردم به‌ویژه مطالبات اقتصادی و معیشتی آنها را در صحنه مطرح کنند. تا از این طریق مردم احساس کنند می‌توانند مطالبات خود را به گوش حاکمیت برسانند و نسبت به دولت و مجلس اثرگذار باشند.

کنعانی‌مقدم با تاکید بر لزوم وحدت در کشور گفت: احزاب سیاسی کشور باید فضای سیاسی را یک فضای انسجام و وحدت همدلی و همراهی در نظر بگیرند تا مانع از نفوذ مخرب دشمنان انقلاب باشند و کاری کنند تا در این شفافیتی که ایجاد می‌کنند صف معاندان و مخالفان با صف مردم کاملا جدا باشد.

او افزود: اتفاقاتی که در آبان 98 یا 88 رخ داد شاید به این دلیل بود که بسیاری از گروه‌ها بصیرت لازم را نداشتند و فرق بین حق و باطل را تشخیص ندادند به همین دلیل هم مردم نتوانستند مطالبات خود را با مطالبات معاندین انقلاب تفکیک کنند.


این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اعتراضات آبان‌ماه گفت: خوشبختانه الان شاهد این هستیم که صفوف مردم با معارضان کاملا جدا شده و همین باعث شد که اعتراضات فروکش کند. اما احزاب و گروه‌های سیاسی باید مراقبت کنند باز این اتفاق رخ ندهد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نقش مشاوره‌ای که احزاب می‌توانند در کشور به عهده بگیرند، عنوان کرد: همچنین احزاب برنامه‌های اقتصادی، راهکارهای عبور از بحران‌های اقتصادی و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن تحریم‌ها و تهدیدها را مدون کنند و به عنوان یک اتاق فکر به دولت، مجلس و نظام کمک کنند تا از روش‌های بهتر و دقیق‌تر برای مقابله استفاده کنند.

کنعانی‌مقدم تاکید کرد: اگر قرار باشد احزاب نتوانند یک اتاق فکر منسجم برای پیشبرد اهداف و نظام درست کنند به نظر می‌آید که کارکرد خود را از دست خواهند داد.

او همچنین تاکید کرد: احزاب باید در امر به معروف و نهی از منکر و انتقاد کردن نسبت به دولت شرایط را به سمتی ببرند که نقد منصفانه، آگاهانه و مشفقانه وجود داشته باشد و به این شکل نباشد که نقد کردن نوعی تخریب در ساختار حاکمیتی ایجاد کند.

منبع: پارسینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها