کد خبر: 391286
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۰:۴۷:۰۰
| |

محمدحسن پیرچه، مسوول شورای سیاستگذاری أئمه جمعه استان خبر داد:

لغو نمازجمعه این هفته در 19 شهر استان سمنان

محمدحسن پیرچه، مسوول شورای سیاستگذاری أئمه جمعه استان سمنان از لغو نمازجمعه در هر 19 شهر این استان در فردا جمعه 16 اسفندماه خبر داد.

لغو نمازجمعه این هفته در 19 شهر استان سمنان
کد خبر: 391286
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۰:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدحسن پیرچه، مسوول شورای سیاستگذاری أئمه جمعه استان سمنان گفت: به دلیل خطر شیوع کرونا در استان و توصیه ستاد مقابله با کرونا در خصوص کاستن از اجتماعات علاوه بر لغو برپایی نمازجمعه در مرکز استان، این آیین عبادی سیاسی برای این هفته در هر هشت شهرستان استان برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نمازجمعه فردا در هیچکدام از 19 مصلی استان برگزار نخواهد شد افزود: دقایقی پیش در نشستی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان و جمعی از مسوولان تصمیم گرفتیم که نه تنها در مرکز استان که در هیچکدام از شهرهای استان نمازجمعه برگزار نشود.

مسوول شورای سیاستگذاری أئمه جمعه استان با بیان اینکه این برای دومین هفته متولی است که نمازجمعه در استان لغو می‌شود از عموم مردم خواست حتی‌الامکان در خانه مانده و از حضور در اجتماعات و گردهمایی‌ها پرهیز کنند.


پیرچه در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص برگزاری نمازجمعه استان در هفته آتی گفت: مقرر شده که هفته آینده نیز طی جلسه‌ای شرایط را ارزیابی مجدد کنیم و اگر شرایط مساعد بود نمازجمعه برگزار خواهد شد چنانچه کروناویروس در هفته آتی نیز سلامت مردم و نمازگزاران را تهخدید کند، تعطیلی نمازجمعه ادامه خواهد یافت. البته هرگونه تصمیم درخصوص این آیین عبادی و سیاسی در هفته‌های بعدی به آینده و شرایط آن زمان موکول شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها