کد خبر: 392010
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برخی با معامله جان مردم به دنبال سود بیشترند/ بیشتر از همیشه به همراهی مردم برای رصد و شناسایی محتکران نیازمندیم/ مردم خودشان به یکدیگر رحم کنند/ قوه قضاییه باید محتکران و سوداگران را به اشد مجازات برساند/ برخورد قاطع با سودجویان مانع از ادامه آن توسط دیگ

احمد انارکی محمدی گفت: برای شناسایی و برخورد با سوداگران و کاسبان مرگ که جان مردم را وسیله‌ای برای سودجویی و منفعت‌طلبی بیشتر خود قرار داده‌اند، نیازمند بسیج عمومی و رصد توسط مردم هستیم.

برخی با معامله جان مردم به دنبال سود بیشترند/ بیشتر از همیشه به همراهی مردم برای رصد و شناسایی محتکران نیازمندیم/ مردم خودشان به یکدیگر رحم کنند/ قوه قضاییه باید محتکران و سوداگران را به اشد مجازات برساند/ برخورد قاطع با سودجویان مانع از ادامه آن توسط دیگ
کد خبر: 392010
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۸ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ورود ویروس کرونا (بیشتر بخوانیم) به کشور و به خطرافتادن جان مردم، باعث هجوم آنها به بازار برای خرید مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده شد. گروهی منفعت‌طلب هم به خیال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود مواد مورد نیاز سلامت مردم را در انبارهایشان تلنبار کردند، تا در بازار سیاه با قیمت گزاف و کلان به فروش برسانند و سودبیشتری به جیب بزنند. بدون توجه به اینکه کسی توان خرید این اقلام ضروری با قیمت تعیین شده دربازار سیاه را دارد یا ندارد. به همین دلیل فقرا و کارگران متضرران اصلی بازار سیاه ایجاد شده توسط محتکرانند. (بیشتر بخوانیم)

احمد انارکی محمدی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس، درباره مقابله با محتکران و دلالان جان انسان به اعتمادآنلاین گفت: مردم باید اول خودشان به هم رحم کنند و بعد باید در شناسایی و رصد اقلام بهداشتی با مسئولان و ناطران همراهی کنند تا شناسایی شوند، سپس به اشد مجازات برسند. (بیشتر بخوانیم)

مردم قبل از ورود قوه قضاییه به موارد احتکار، خودشان هوای یکدیگر را داشته باشند

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، گفت: در شرایط فعلی که مردم بیش از هرچیز دیگری نیاز به ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دارند، برخی برای سودبیشتر سلامت مردم را نادیده می‌گیرند و به احتکار این کالاهای ضروری روی آورده‌اند.

نماینده مردم رفسنجان و انار درمجلس ادامه داد: قبل از اینکه دستگاه‌های ناظر و قوه قضاییه بخواهند به موضوع احتکار ورود کنند، این خود مردم هستند که باید نسبت به این موضوع حساس باشند و هوای یکدیگر را داشته باشند.

برای برخورد با محتکران نیاز به بسیج مردمی داریم

انارکی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم سودجویان و سوداگران مرگ را در شرایط خاص فعلی، شناسایی و با آنها برخورد کنیم، نیاز به همراهی و همدلی همه مردم داریم. این خود مردم هستند که باید رصد و دستگاه‌های نظارتی را کمک کنند و در جریان احتکار، گران فروشی یا تقلب و کم فروشی قرار دهند.

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: در برخی موارد مثل شناسایی و نظارت بر این بخش ها، نیازمند بسیج عمومی و مردمی هستیم و خود مردم باید به خودشان کمک کنند تا بتوانیم مانع از سودجویی این کاسبان مرگ باشیم.

نیازمند بسیج عمومی و مردمی هستیم و خود مردم باید به خودشان کمک کنند تا بتوانیم مانع از سودجویی این کاسبان مرگ باشیم.

انارکی یادآور شد: دلالی کالاها و اقلام بهداشتی که در شرایط کرنایی، نیاز روز جامعه است و وابستگی و ارتباط مستقیمی با سلامت و جان مردم دارد، اقدام خطرناک و غیرقابل بخشش است. ضمن اینکه علاوه بر همکاری مردم، نیازمند ورود جدی قوه قضاییه به موضوع هستیم.

کشف 6 میلیون و 400 ماسک احتکار شده

بازی با جان مردم شوخی نیست

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: البته قوه قضاییه به موضوع ورود کرده است و توقع داریم شدیدترین احکام را درباره محتکران و دلالانی که جان مردم را وسیله‌ای برای کاسبی و سود بیشتر قرار داده‌اند، صادر و برای آنها اشد مجازات را تعیین کند تا بدانند بازی با جان مردم شوخی بردار نیست. از سوی دیگر قوه قضاییه با چنین رویکردی مانع از ادامه این راه توسط دیگران می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها