کد خبر: 394548
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۰:۴۰:۵۷
| |

احمد مرادی، عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس:

جان نمایندگان مجلس از مردم عزیزتر نیست/ باید با کمک یکدیگر در مبارزه با این ویروس پیشگام باشیم/ باید ورود مسافران به هرمزگان متوقف شود

احمد مرادی، عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با تأکید بر اینکه جان نمایندگان مجلس از مردم عزیزتر نیست، گفت: لغو جلسه مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با استاندار برای سومین مرتبه به دلیل عدم حضور نمایندگان به‌هیچ‌وجه زیبنده نیست.

جان نمایندگان مجلس از مردم عزیزتر نیست/ باید با کمک یکدیگر در مبارزه با این ویروس پیشگام باشیم/ باید ورود مسافران به هرمزگان متوقف شود
کد خبر: 394548
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۰:۴۰:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ احمد مرادی، عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در نشست ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا، گفت: باید از کادر درمانی و بهداشتی استان هرمزگان که از ابتدای شیوع ویروس کرونا با مجاهدت و فداکاری خدمت کرده‌اند، تقدیر کرد و این ایثارگری آن‌ها ستودنی است.

وی با بیان اینکه باید مردم نسبت به توصیه‌های بهداشتی مسئولان بیش‌ازپیش توجه داشته باشند و این موارد را سرلوحه امور خود قرار دهند، اضافه کرد: باید با کمک یکدیگر در مبارزه با این ویروس پیشگام باشیم و این فرهنگ را از خود شروع کنیم و با ماندن در منازل به دنبال ریشه‌کن کردن آن باشیم.

مرادی با انتقاد از عدم برگزاری نشست استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان استان در مجلس، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید اکنون در استان حضور داشته و به مشکلات مردم رسیدگی و پیگیری دغدغه شهروندان را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه استاندار هرمزگان سه بار تقاضای جلسه با مجمع نمایندگان استان داشته اما هر سه بار به دلیل نبودن اعضای مجمع این جلسات لغو شده است، تصریح کرد: باید بدانیم جان ما از مردم عزیزتر نبوده و اکنون وقت پیگیری مشکلات مردم و کاهش استرس واردشده بر جامعه است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اکنون زمان آن است که تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم، اظهار کرد: تمامی تلاش مسئولان استان باید تشدید کنترل مبادی ورودی استان هرمزگان باشد و به‌نوعی ورود مسافران به استان را متوقف کنیم.

مرادی با اشاره به اینکه مردم در فضای مجازی و تماس‌های خود به‌صورت مستمر دغدغه ورود مسافران از سایر استان‌ها را دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه ورودی‌های استان هرمزگان همچنان شاهد ورود مسافرانی است که علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته کوله‌بار سفر بسته و وارد هرمزگان می‌شود و این مهم نیاز به دستور توقف هرچه سریع‌تر ورود گردشگران و توقف باز بودن مبادی ورود برای امور غیرضروری دارد.

وی با بیان اینکه باید مسئولان همت و تلاش خود را در مسیر کاهش نگرانی مردم قرار دهند، عنوان کرد: طبق گزارش‌های ارائه‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان شاهد هستیم جزایر قشم و کیش نسبت به جمعیت خود شیوع وسیع‌تری از کرونا را تجربه می‌کنند که این موضوع به مهاجرت‌پذیری این مناطق و عدم کنترل مناسب در وقت مقتضی است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی افراد از خارج استان به بهانه رزرو قبلی هتل در بندرعباس هم‌اکنون وارد هرمزگان می‌شوند، خاطرنشان کرد: طبق گفته مسئولان نباید خدماتی از سوی مراکز اقامتی به مسافران صورت بگیرد و به نظرم باید نظارت مسئولان ذی‌ربط در این خصوص افزایش یابد زیرا این گزارش‌ها هم‌اکنون نشان از تخلفات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه گرچه از تردد و تجمع مردم در سواحل بندرعباس کاسته شده اما هنوز در بخری نقاط شاهد عرضه قلیان هستیم، افزود: باید دستگاه‌های نظارتی و امنیتی در این خصوص کنترل بیشتری را در دستور کار قرار دهند زیرا این روند هم به خود فرد و هم سایر شهروندان آسیب وارد می‌کند.

مرادی با اشاره به آمادگی تولیدکنندگان نیز به افزایش تولد ماسک و گان جهت استفاده کادر درمانی و شهروندان، اظهار کرد: باید از ظرفیت خیرینی که اعلام آمادگی ورود به تأمین مایحتاج موردنیاز این تولیدکنندگان را دارند، با برنامه‌ریزی مناسب بهره ببریم.

وی ادامه داد: حتی می‌توان برای تأمین بخشی از اقلام موردنیاز جامعه به دلیل مرزی بودن استان هرمزگان واردات را تسهیل بخشیم تا بازار بتواند اقلام موردنیاز را در اختیار داشته باشد و شهروندان دغدغه‌ای برای تأمین نداشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در پایان گفت: باید از زحمات فرمانداران و دهیاران در استان هرمزگان که در ضدعفونی کردن مناطق تحت پوشش خود به‌صورت شبانه‌روزی پای‌کار بوده و از تلاشی فروگذاری نکرده‌اند، تقدیر کنم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها