کد خبر: 404292
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۰:۵۶:۴۷
| |

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

باید نواقص تولید داخلی را رفع کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: باید نواقص تولید داخلی را رفع کنیم نه اینکه به تأیید ضمنی واردات بپردازیم. این شائبه فاصله‌گرفتن از قانون اساسی را بوجود می‌آورد. صراحت قانون اساسی حرکت کشور برای افزایش تولید داخلی است.

باید نواقص تولید داخلی را رفع کنیم
کد خبر: 404292
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۰:۵۶:۴۷

اعتمادآنلاین| بعد از قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 درباره بررسی مشکلات، آسیب‌ها و چالش‌های مرتبط با صنعت خودرو در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس، نادر قاضی‌پور با استناد به اصل 44 قانون اساسی در اخطاری گفت: گزارش کمیسیون اصل 90 به نوعی واردات را به جای حمایت از تولید ملی تأیید می‌کند حال اینکه قانون اساسی واردات را معادل سلطه اقتصادی بیگانه می‌داند و اساس را بر مبنای توسعه و پیشرفت و اتکا به نیرو و منابع داخلی پایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: باید نواقص تولید داخلی را رفع کنیم نه اینکه به تأیید ضمنی واردات بپردازیم. این شائبه فاصله‌گرفتن از قانون اساسی را بوجود می‌آورد. صراحت قانون اساسی حرکت کشور برای افزایش تولید داخلی است.

قاضی‌پور ادامه داد: مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی تأکید داشتند اما گزارش کمیسیون اصل 90 خلاف تولید داخلی است. اساس کشور بر تولید داخلی باید باشد. در حوزه خودرو سالانه به سه میلیون خودرو نیاز داریم. باید حمایت کنیم تا به این میزان تولید برسیم.

مسعود پزشکیان رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: اگر این گزارش تولید داخلی را زیر سوال برده این اخطار وارد است و ما مجددا گزارش را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها