کد خبر: 411345
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۴:۲۷:۳۴
| |

عضو هیئت رئیسه مجلس:

تقویت دهک‌های کم‌توان، محوری‌ترین سیاست مجلس یازدهم است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تدوین نقشه راه مجلس یازدهم در عرصه‌های اقتصادی،فرهنگی ،سیاسی و دفاعی کشور خبرداد.

تقویت دهک‌های کم‌توان، محوری‌ترین سیاست مجلس یازدهم است
کد خبر: 411345
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۴:۲۷:۳۴

اعتمادآنلاین| عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تدوین نقشه راه مجلس یازدهم در عرصه‌های اقتصادی،فرهنگی ،سیاسی و دفاعی کشور خبرداد.

علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در عرصه اقتصاد برنامه‌های خود را بر روی تقویت سامانه‌های زیربنایی کشور در بخش پولی و بانکی مانند تقویت ارزش پول ملی و خلق ثروت از راه افزایش تولید و صادرات غیرنفتی و نیز تحول در نظام بانکی برای کارآمدی آن بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی متمرکز کرده است.

وی از عرصه فرهنگ به عنوان سیاست زیر ساختی نظام یاد کرد و افزود: چالش‌های فرهنگی در کشور بواسطه نیازهای نو به نوی آن در تنوع اقلیمی و اجتماعی نیازمند رصد دائمی و عملیاتی است.


دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم با تدوین سیاست‌های مقوم و اثربخش در حوزه فرهنگ از گسترش وادادگی و انفعال در این عرصه جلوگیری خواهد کرد.

کریمی گفت : سیاست‌های راهبردی نظام در عرصه فرهنگ باید مبتنی بر شاخص‌های توسعه یافته انقلابی و انگاره‌های معرفتی و معنوی اسلام ناب باشد.

نماینده مردم بابل با بیان اینکه نیازمند تدوین بسته ویژه‌ای در حوزه اقتصاد با تکیه بر توسعه پیشران‌های اقتصاد هستیم،‌ تاکید کرد: با توجه به تاثیر گذاری عمیق تصمیم سازی‌های راهبردی عرصه اقتصادی بر سایر بخشهای حاکمیتی چالش‌های این بخش و راهکارهای عملیاتی آن بصورت یکپارچه و منسجم بسته بندی ، تدوین و اجرایی خواهدشد.

وی با اشاره به شرایط تحریمی کشور یادآور شد: نگاه کلی حاکم بر تدوین سیاست‌های اثربخش اقتصادی در شرایط کنونی معطوف به اقتصاد مقاومتی و تقویت زیرساخت‌های حکمرانی در این بخش است.

کریمی فیروزجایی حمایت ویژه از اقشار آسیب‌پذیر و تقویت دهک‌های کم توان اقتصادی را محوری ترین سیاست مجلس یازدهم بیان کرد.


دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین به برنامه کلیدی مجلس یازدهم در حوزه امنیت ملی اشاره و تصریح کرد: تقویت بخش امنیت و حمایت بیش از پیش از توان دفاعی کشور راهبرد اساسی مجلس یازدهم است.
وی گفت: باید با حمایت هرچه بیشتر از مدافعان امنیت و طرح های مقوم دفاعی کشور، ایران اسلامی را به دژ مستحکم و نفوذناپذیر در برابر توطئه‌های بیگانگان تبدیل کنیم.


کریمی فیروزجایی با تاکید برتوجه ویژه مجلس جدید به تلاش های حوزه سیاسی و نقش آفرینی همه احزاب و تشکل های قانونی در فرآیندتصمیم سازی های راهبردی کشور گفت: یکپارچگی و وحدت گروههای مختلف سیاسی حول مولفه‌های حیات بخش انقلاب و آرمانهای امام و رهبری مقوله حیاتی و استراتژیک است.
وی افزود: وزارت کشور بعنوان دستگاه حاکمیتی و سیاسی در کشور باید نگاه واحد و سیاست حمایتی یکسانی در قبال تشکل‌های قانونی داشته باشد.


وی گفت: تدوین بسته ویژه ایجاد نشاط اجتماعی ، ارتقاء سطح مشارکت سیاسی با هم افزایی احزاب و تشکل های قانونی و اصلاح فرآیند های آسیب زادر روندخدمت رسانی به مردم از اهم وظایف وزارت کشور در این نقشه راه به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها