کد خبر: 413149
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۱۵:۲۷
| |

هشدار یک چهره سیاسی اصولگرا به اهالی مجلس:

دیگ حلوای اصولگرایی را در مجلس بار نگذارید

چهره سیاسی اصولگرا گفت: افراد تندرو باید مراقب باشند با این تندروی‌ها، دیگ حلوای اصولگرایی را در مجلس بار نگذارند.

دیگ حلوای اصولگرایی را در مجلس بار نگذارید
کد خبر: 413149
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۱۲:۱۵:۲۷

اعتمادآنلاین| ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین و چهره سیاسی اصولگرا، درباره اختلافات درون جریانی اصولگرایان، با توجه به کمرنگ شدن حضور اصلاح‌طلبان به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: به هر حال اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان، دو جریان سیاسی مطرح در کشور هستند هرچند در کنار این دو جریان، یک جریان مستقلی تحت عنوان مستقلین تشکیل شده است. در مجموع دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب، دو جریان قدیمی در کشور هستند. در گذشته به این دو جریان، جریان راست و چپ می‌گفتند اما اکنون به آنها اصولگرا و اصلاح‌طلب می‎گویند.

او افزود: این جریانات که شامل طیف‌های مختلفی نیز هستند طبیعتا اختلاف نظراتی نیز با یکدیگر دارند. ممکن است این اختلافات در سطحی باشد که بین اصلاح طلبان و اصولگرایان در جریان بوده و گاهی نیز موجب شکوفایی، آنها می‌شود اما گاهی ممکن است این اختلافات رنگ و بوی دیگری پیدا کند و آنها را از ریشه بخشکاند.

این چهره سیاسی اصولگرا به اظهارات صادق زیباکلام مبنی بر اینکه اصلاحات مُرده است، اشاره کرد و گفت: به هرحال اختلافات بین طیف‌های هر یک از دو جریان سیاسی را می‌توان به منزله اختلافات خانوادگی دانست که بین اعضاء یک خانواده به وجود می‌آید که اگر به درستی، مدیریت نشود پیامدهای ناگواری را در پی خواهد داشت. اصولگرا و اصلاح طلب هم نمی شناسد کمااینکه به قول زیباکلام «اصلاحات مرده است»؛ و از یک مرده سیاسی دیگر کاری برنمی آید. من دعوا و درگیری روی صحنه را قبول ندارم چراکه تاثیرات مخربی بر افکار عمومی و افراد حامی می‌گذارد و به یاس و ناامیدی و مرگ سیاسی، منجر می‌شود.

نایب رئیس جبهه پیشرفت، رفاه، و عدالت عنوان کرد: اصولگراهایی که امروز به مجلس راه پیداکرده و غالبا از مجموعه پایداری‌ها و جمنایی‌ها (شانا) هستند، بخش بسیار کوچکی از احزاب و تشکل‌های سیاسی اصولگرا را نمایندگی می‌کنند و قطعا نمی‌توانند، داعیه نمایندگی جبهه بزرگ اصولگرایی را داشته باشند زیرا جبهه پیشرفت، رفاه وعدالت با عضویت 25 حزب و گروه سیاسی که فهرست انتخاباتی اش علیرغم معرفی چهره‌های قوی، به دلیل کاهش چشمگیر حضور مردم نسبت به دوره‌های قبل به پای صندوق‌های رای و عدم مشارکت حداکثر مردم در انتخابات نتوانست در تهران نماینده به مجلس بفرستد و جبهه پیروان خط امام و رهبری که این بار تا حدود زیادی نادیده گرفته شد. اینها اصولگرایانی هستند که غالبا خِرَد سیاسی و عقلانیت را محور تصمیم‌گیری‌های خود قرارداده و دعواهای درون جناحی را برنمی تابند.


رئوفیان به دعواهای اصولگرایان برای بستن لیست انتخاباتی اشاره کرد و گفت: البته در ارتباط با همین لیست ائتلاف نیز، دعواهای اصولگرایان در بهمن‌ ماه اوج گرفته بود اما در نهایت، این دعواها منجر به این امر شد که به تعبیری دود نه چندان سفیدی از دودکش شورای ائتلاف برخاست و در نتیجه لیستی ایجاد شد که از تهران وارد مجلس شدند. همان‌گونه که در دوره قبل، اصلاح‌طلبان با لیست امید توانستند وارد مجلس شوند. بنابراین این دعواهای اصولگرایان بنیان برانداز نیست.

ابوالقاسم رئوفیان درباره طیف‌های مختلف اصولگرا، از جمله تندروها که به مجلس راه پیدا کردند نیز بیان کرد: از اصولگرایان عاقل و معتدل انتظار داریم تندورها را در مجلس کنترل و مدیریت کنند به این دلیل که مردم عمل و رفتار غلط آنان را به پای جبهه بزرگ اصولگرایی می‌گذارند. لذا عقلای اصولگرا اجازه ندهند ماجراجوها زخم عمیق به پیکره اصیل اصولگرایی وارد کنند. به هر حال گاهی اوقات، برخی با موضعگیری‌های تند و نطق‌های آتشین، غافل از این هستند که در نتیجه ضربه این نطق‌ها به بدنه جریان اصولگرایی وارد خواهد شد.

او هشدار داد: این افراد تندرو باید مراقب باشند با این تندروی‌ها، دیگ حلوای اصولگرایی را در مجلس بار نگذارند. حال اینگونه فکر کنند چون به مجلس راه پیدا کردند به هر طریقی می‌توانند با دولت مخالفت کنند و در نطق‌هایشان به آن بتازند، دود این اقدامات و آسیب‌ها به چشم مردم می‎رود و در نتیجه اصولگرایی از چشم مردم خواهد افتاد. از این رو اصولگرایان عاقل باید این بخش از تندروها را مدیریت کنند تا کار دست جریان اصولگرایی ندهند.

دبیرکل حزب ایران زمین یادآور شد: 10 مجلس را تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون نیز مجلس یازدهم تشکیل شده است. با این تفاسیر باید مجلس یازدهم که مجلسی منتسب به اصولگرایان است به گونه‌ای حرکت کند که مردم را از این ناامیدتر، نکنند. برخی افراد در فهرست قرار گرفتند اما به نظر می‌رسد قبل از اینکه ثبت نام کنند باید برای‌شان کلاسی برگزار می‌شد. پرسش اساسی این است که این افراد باید در مجلس چه کار کنند؟! شأن مجلس که این نیست. مجلسی که امام (ره) فرمودند: «مجلس عصاره فضائل ملت است و در رأس امور است»، باید حساب شده تر باشد. افرادی که مدعی هستند در مرکز قانون‌گذاری کشور قرار است ریل گذاری کنند باید به این گونه مسائل توجه کنند.

رئوفیان در پایان اظهار کرد: ایراد دیگر این است که هیات رئیسه انتخاب شد اما قبل از اینکه اعتبارنامه‌های نمایندگان تصویب شود. به نظر می‌رسد در مجالس قبلی سابقه نداشته که قبل از تصویب اعتبارنامه نمایندگان، بخواهند رئیس تعیین و یا هیات رئیسه انتخاب کنند. این اقدام به نوعی، گاف غیرقابل اغماض نمایندگان مجلس یازدهم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها