کد خبر: 429313
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۱۴:۲۷:۱۱
| |

سروری، فعال سیاسی اصولگرا:

جریان سیاسی نباید در فرایند‌ها و روش‌ها ثبات داشته باشد

پرویز سروری گفت: هر جریان سیاسی به طور کلی باید به‌روزرسانی شود، چون فرآیند‌های سیاسی دائم در حال تغییر است؛ نمی‌شود یک جریان سیاسی در فرایند‌ها و روش‌ها ثبات داشته باشد.

جریان سیاسی نباید در فرایند‌ها و روش‌ها ثبات داشته باشد
کد خبر: 429313
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۱۴:۲۷:۱۱

اعتمادآنلاین| فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که جریان انقلاب اگر می‌خواهد عقلانیت و بلوغ خود را نشان دهد باید برای مقابله با فشار‌ها برنامه داشته باشد.

پرویز سروری، فعال سیاسی اصولگرا گفت: هر جریان سیاسی به طور کلی باید به‌روزرسانی شود، چون فرآیند‌های سیاسی دائم در حال تغییر است؛ نمی‌شود یک جریان سیاسی در فرایند‌ها و روش‌ها ثبات داشته باشد.

او افزود: به طور قطعی مبانی عموما ثابت است و آن چیزی که دائم باید مورد به روزرسانی قرار بگیرد فرآیند‌هایی هستند که باید متناسب با مقتضیات جامعه و شرایط روز خود را به بالندگی برساند و کمال جریان سیاسی این است که از خود واکنش‌های مثبت نشان دهد و در روش‌ها فسیل نشود.

سروری تاکید کرد: طبیعی است که جبهه انقلاب برای ایجاد دیالوگ اول باید با طیف‌ها و گروه‌های داخلی خود بتواند زمینه گفت‌وگو را فراهم کند تا به یک اجماع داخلی برسد و بعد می‌تواند با طیف‌هایی که در مبانی اساسی دچار اختلاف هستند وارد گفت‌وگو شود. جریان انقلابی امروز بیشترین توجه خود را باید بر این اصل قرار دهد تا بتواند به یک اجماع داخلی برسد.

او ادامه داد: در جریان انقلاب هم طیف‌ها و گروه‌های مختلفی وجود دارند که در مبانی دارای اشتراکات زیادی هستند، ولی در فرآیند‌ها و روش‌ها دارای تفاوت‌هایی هستند که باید با مدل‌هایی این اجماع، همبستگی و همگرایی به وجود بیاید تا از یک جبهه انقلاب صدا‌های مختلف خارج نشود؛ این همگرایی و همبستگی با بروزرسانی مدل‌ها و روش‌های گفتمانی مقدور است.

این فعال اصولگرا تصریح کرد: گفت‌وگو با آن‌هایی که از نظر مبانی دچار اختلاف هستند ساز و کار پیچیده‌تری را می‌طلبد و اگر این بستر‌ها فراهم نشود این گفت‌وگو‌ها می‌تواند مشکلات جدی برای فضای سیاسی کشور به وجود بیاورد.

او افزود: طبیعی است که اگر جریان انقلاب می‌خواهد در افکار عمومی می‌خواهد عقلانیت و بلوغ خود را نشان دهد باید برای مقابله با فشار‌هایی که از جناح مقابل وارد می‌شود برنامه داشته باشد.

سروری در ادامه گفت: کرونا باعث شده است که ظرفیت‌های زیادی از کشور معطوف به این ماجرا شود و می‌توان گفت کرونا فصل جدیدی را در برنامه‌های سیاسی کشور باز کرده است و برنامه‌هایی که گروه‌های سیاسی داشتند را به طور جدی به هم زده است.

او در پایان عنوان کرد: جریان مقابل هم درگیر چالش‌ها و اختلافاتی است و نمی‌توان صدای اصلی را از سایر صدا‌ها تشخیص داد، برون داد خارجی این را نشان می‌دهد که این جریان دارای آشفتگی است و هنوز مشخص نشده است که جریان فکری و مبانی اصلی آن کدام است که جریانات دیگر بتوانند دست روی آن بگذارند و آن‌ها را معیار جریان مقابل قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها