کد خبر: 435903
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۱۲:۳۱:۱۱
| |

توجیه رئیس مجلس درباره ارائه طرح تامین کالاهای اساسی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی تاکید کرد که شبکه توزیع کالا در کشور نابسامان است و نیاز به اصلاح دارد.

توجیه رئیس مجلس درباره ارائه طرح تامین کالاهای اساسی
کد خبر: 435903
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۱۲:۳۱:۱۱

اعتمادآنلاین| کلیات طرح تامین کالاهای اساسی امروز - سه شنبه - با 213 رای در مجلس تصویب شد و در ادامه این طرح با 204 رای موافق برای چکش کاری بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از نابسامانی شبکه توزیع کالا در کشور انتقاد کرد و گفت: مجلس پیش از این نیز به طرح جهش تولید و تامین مسکن رای مثبت داده بود که این نشان دهنده تلاش مجلس یازدهم در بهبود شرایط اقتصادی است.

وی با اشاره به سخنان حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و نماینده دولت در جریان تصویب طرح تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: در سخنان پورمحمدی و همکاران در کمیسیون برنامه و بودجه نکاتی بود که لازم است این طرح برای بررسی بیشتر جزئیات به کمیسیون ارجاع شود تا پس از بررسی پیشنهادهای نمایندگان در صحن علنی مطرح شود.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه کالاها بین مردم توزیع شود بسیار مهم است و نابسامانی فعلی در شبکه توزیع سبب محقق شدن این امکان می شود و دولت در این بخش هنوز موفق نبوده است. زیرا وقتی ارز 4200 تومانی به کالاها اختصاص داده شد، انتظار می‌رفت که با همان قیمت به دست مردم برسد ولی در واقع چنین اتفاقی رخ نداد. زیرا مابه التفاوت ارز تخصیص داده شده با قیمت اصلی به جیب دلالان می‌رفت.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید سبد کالا بین مردم توزیع شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه منابع مالی این طرح به درستی شفاف سازی شود و دولت از انجام آن برآید این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها