کد خبر: 447547
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۱۰:۴۲:۳۹
| |

علی تاجرنیا، عضو حزب اتحاد ملت نوشت:

دولت سیزدهم و کارآمدی در حوزه معیشت

عضو حزب اتحاد ملت نوشت: شاید بزرگ‌ترین چالش دولت پس از دوره فعلی ریاست‌جمهوری، بحث کارآمدی باشد. علت این موضوع نیز به نظر من به شرایطی برمی‌گردد که طی سال‌های گذشته و تحت‌تاثیر تصمیمات دولت‌های گذشته شکل گرفته است.

دولت سیزدهم و کارآمدی در حوزه معیشت
کد خبر: 447547
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۱۰:۴۲:۳۹

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا، عضو حزب اتحاد ملت درباره چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم نوشت: شاید بزرگ‌ترین چالش دولت پس از دوره فعلی ریاست‌جمهوری، بحث کارآمدی باشد. علت این موضوع نیز به نظر من به شرایطی برمی‌گردد که طی سال‌های گذشته و تحت‌تاثیر تصمیمات دولت‌های گذشته شکل گرفته است. دو دولت آقای احمدی‌نژاد و دو دولت آقای روحانی، در مسیری پیش رفته‌‌اند که به هر حال کشور از نظر مسائل اقتصادی وارد شرایط خاصی شده است. امروز می‌بینیم که مردم با مشکلات مختلفی در حوزه معیشت دست به گریبان هستند. مشکلات اقتصادی و شوک‌های متعدد گرانی باعث شده تا تاب‌آوری جامعه در حوزه معیشت به ‌شدت کاهش پیدا کند. در سال‌های گذشته شرایط عمومی زندگی برای مردم دشوارتر شده و امروز باید گفت که جامعه ایران با توجه به تجربه سخت معیشتی که از سر می‌گذراند، ‌دیگر تحمل سکوت را برابر حوادث و دشواری‌های زندگی ندارد.


بنابراین مهم‌ترین مساله و چالش برای دولتی که پس از این روی کارخواهد آمد، کارآمدی در حوزه اقتصاد، رفاه و مسائل معیشتی است. امروز شاهدیم که مردم در این حوزه مطالبه جدی دارند و اگر به خواسته‌ آنان توجه نشود، ممکن است وارد شرایط بحرانی شویم. بر این اساس معتقدم اگر قرار باشد این مساله حل شود و در مسیر کاهش فشارهای اقتصادی برای مردم پیش برویم، راهی جزو تعامل با دنیا نداریم. به نظر می‌رسد تنها راه عبور از این شرایط نیز آن است که ما روش‌هایی را که طی دو دهه گذشته برای تعامل با دنیا آزمودیم، اصلاح کنیم و وارد مسیری تازه و نو شویم. هر کسی رییس دولت آینده باشد، ناگزیر است که این مسیر را انتخاب کند و وارد راه تعامل با دنیا شود چرا که در غیر این صورت مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم آن گونه که مردم انتظار دارند، حل نمی‌شود و در نتیجه شرایط به‌ مراتب بحرانی‌تر از امروز خواهد بود. فرقی هم نمی‌کند که سکان دولت آینده در دست یک اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب؛ هر کسی رییس‌جمهور باشد، با این چالش جدی مواجه است و باید این چالش حل شود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها