کد خبر: 454348
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۱۹:۵۷:۰۰
| |

قضیه خنده‌دار نپیوستن به FATF / پرداخت هزینه برای نگهداری پول ایران!

یک اقتصاددان گفت: عدم پیوستن ایران به اف‌ای‌تی‌اف ،هزینه های زیادی بر کشور تحمیل کرد به طوری که امکان انتقال پول و مسائل مربوط به ارتباطات بانکی قطع شده است.

قضیه خنده‌دار نپیوستن به FATF / پرداخت هزینه برای نگهداری پول ایران!
کد خبر: 454348
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۱۹:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی قنبری، استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس درباره ضرورت پیوستن به سازمان FATF گفت: مخالفان به هزینه‌های نپیوستن به اف‌ای‌تی‌اف و قرارگیری در لیست سیاه توجه کنند، این را آمار و ارقام نشان می‌دهد. باید توجه کرد عدم پیوستن ایران به اف‌ای‌تی‌اف ، هزینه های زیادی بر کشور تحمیل کرد به طوری که امکان انتقال پول و مسائل مربوط به ارتباطات بانکی قطع شده و با بررسی مجدد این موضوع و احتمالا پیوستن ایران به این سازمان می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات پولی و مالی کشور را حل کند.

وی تاکید کرد: بخشی از منابع ایران در کشورهایی مانند کره جنوبی، چین، هندوستان و ... که نفت ما را خریداری کرده‌اند بلوکه شده و اتفاقا این کشورها برای حبس و بلوکه کردن پول ها در بانک های خود از ما هزینه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ این مساله ضرر چند جانبه محسوب می‌شود که امیدوارم با پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف چنین مشکلاتی نیز حل شود و این هزینه ها از دوش مسئولان جمهوری اسلامی و مردم سختکوش ایران برداشته شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها