کد خبر: 464708
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پیگیری نکردن ماجرای 22 بهمن 92 در قم منجر به تکرار شعار مرگ بر روحانی در اصفهان شد / با انفعال مقابل جریان توهین‌کننده به روحانی منتظر تولد نئوفرقانیسم در ایران باشید / آدرس‌های لازم در پرونده قم بود اما پیگیری نشد / با عده‌ای «خوداجتهاد» طرف هستیم نه خود

رئیس کمیته پیگیری اتفاقات 22 بهمن‌ماه سال 92 در قم می‌گوید اگر به افراد معرفی‌شده و آدرس‌های داده‌شده در پرونده ماجرای 22 بهمن در قم درباره هتاکی به رئیس وقت مجلس رسیدگی می‌شد، 22 بهمن امسال در اصفهان کسی جرات نمی‌کرد شعار «مرگ بر روحانی» سر دهد.

پیگیری نکردن ماجرای 22 بهمن 92 در قم منجر به تکرار شعار مرگ بر روحانی در اصفهان شد / با انفعال مقابل جریان توهین‌کننده به روحانی منتظر تولد نئوفرقانیسم در ایران باشید / آدرس‌های لازم در پرونده قم بود اما پیگیری نشد / با عده‌ای «خوداجتهاد» طرف هستیم نه خود
کد خبر: 464708
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صدای موتورسوارانی که امسال در راهپیمایی 22 بهمن در شهر اصفهان در پاسخ به شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا نوای «مرگ بر روحانی» سر دادند این بار آن‌قدر بلند بود که واکنش‌های حقوقی دولت را برانگیخته است. البته این نخستین بار نیست که دولت درباره این دست از رفتارها پیگیری‌های حقوقی می‌کند و فراتر از آن، اولین بار نیست که چنین رفتارهایی در روز 22 بهمن مشاهده می‌شود.

22 بهمن سال 92، علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی، در سخنرانی در حرم حضرت معصومه (س) هدف شعار و حتی پرتاب مهر و کفش عده‌ای از حاضران در این جلسه قرار گرفت. کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در آن زمان کمیته حقیقت‌یابی در این مورد تشکیل داد و گزارشی از افراد و پشت پرده این حمله تهیه کرد. گزارشی که به گفته منصور حقیقت‌پور، رئیس آن کمیته، به رغم جامع بودن در معرفی مسببان واقعه پیگیری درستی نشد.

حقیقت‌پور با اشاره به ماجرای 22 بهمن در قم در سال 92 به اعتمادآنلاین گفت: اگر به افراد معرفی‌شده و آدرس‌های داده‌شده در پرونده ماجرای 22 بهمن در قم درباره هتاکی به رئیس وقت مجلس رسیدگی می‌شد، 22 بهمن امسال در اصفهان کسی جرات نمی‌کرد شعار «مرگ بر روحانی» سر دهد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره دهم با تاکید بر این نکته که گزارش به صورت کامل ریشه و آدرس این افراد را معرفی کرده بود افزود: امروز هم اگر با این افراد برخورد نشود، در سال‌های آتی نیز مرتب در همین ایام 22 بهمن شاهد این رفتارها و شعارها خواهیم بود.

او ادامه داد: ما به طور کامل این جریان را می‌شناسیم؛ این افراد متعلق به یک جریان بزرگ‌تر هستند که خوداجتهاد هستند بنابراین نباید تصور کرد که آنها خودسر هستند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم درباره این جریان توضیح داد: مراکزی که این‌ افراد را تهییج و شارژ می‌کنند نیز مشخص‌اند و در همان گزارش درباره واقعه قم به صورت کامل معرفی شدند.

حقیقت‌پور بارها درباره برخورد با این جریان تذکر داده است: بعد از حادثه 22 بهمن قم تاکید کردم، امروز نیز تاکید می‌کنم که اگر جلوی این جریان گرفته نشود، باید منتظر تولد نئوفرقانیسم در ایران باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین از عدم برخورد با این جریان از سوی مراجع ذی‌ربط در حالی که به صورت کامل برای همه شناخته‌شده هستند انتقاد کرد.

حقیقت‌پور در ادامه نیز با انتقاد از این موضوع که این افراد ادعای انقلابی‌گری دارند اما صحبت رهبری را گوش نمی‌دهند گفت: رهبری بارها از این رفتارها انتقاد کرده‌اند؛ بعد از حادثه 22 بهمن قم و پس از ماجرای سفارت انگلیس ایشان در بیانات خود به صورت روشن این رفتارها را تایید نکردند. بعد آقایان این کارها را ادامه می‌دهند و مدعی ولایت‌مداری نیز هستند.

او در واکنش به این موضوع که این افراد خود را آتش به اختیار می‌دانند گفت: مقام معظم رهبری لفظ آتش به اختیار را به صورت مشخص درباره مواردی در حوزه جریان فکری و دفاع از فرهنگ و فعالیت در فضای مجازی برای مقابله با جنگ نرم به کار بردند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تاکید کرد: این افراد هرگز آتش به اختیار نیستند، آقا به صراحت گفتند که با رویه‌های اینچنینی مخالف‌اند و همین چند روز پیش تاکید کردند که باادب باید برخورد شود. ایشان محل صدور رفتارهای اخلاقی و حکیمانه هستند و هیچ‌گونه بی‌ادبی را تایید نمی‌کنند.

رئیس کمیته پیگیری اتفاقات 22 بهمن‌ماه 92 در قم صحبت‌های خود را چنین به پایان رساند: معلوم است این گروه‌ها از کجا خط می‌گیرند و تحت حمایت چه گعده‌هایی هستند. این جریان‌ها به صورت روشن در گزارش 22 بهمن قم معرفی شده‌اند.

چکیده گفت‌و‌گو با منصور حقیقت‌پور

-گزارش واقعه 22 بهمن 92 در قم به طور کامل آدرس کسانی را که مرگ بر این و آن سر می‌دهند داده بود، اما پیگیری نشد

-رهبر انقلاب به صراحت گفتند که با این رویه‌ها مخالف‌اند و همین چند روز پیش تاکید کردند که باادب باید برخورد شود

-مقام معظم رهبری لفظ آتش به اختیار را به صورت مشخص درباره مواردی در حوزه جریان فکری و دفاع از فرهنگ به کار بردند

-امروز اگر با این افراد برخورد نشود، در سال‌های آتی نیز در همین ایام 22 بهمن شاهد این رفتارها و شعارها خواهیم بودیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها