کد خبر: 474557
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۸:۰۰
| |

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد:

ضرورت بررسی قرارداد ایران و چین در کمیسیون امنیت ملی / تشکیل کمیسیون ویژه برای هر موضوعی باعث وهن کمیسیون‌های تخصصی می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی همین موضوعات است. تشکیل کمیسیون ویژه برای هر موضوعی باعث وهن کمیسیون‌های تخصصی می‌شود. 

ضرورت بررسی قرارداد ایران و چین در کمیسیون امنیت ملی / تشکیل کمیسیون ویژه برای هر موضوعی باعث وهن کمیسیون‌های تخصصی می‌شود
کد خبر: 474557
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید قرارداد ایران و چین، دقیق و خط به خط در دو کمیسیون امنیت ملی و اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد و گزارش دقیق آن را به صحن و مردم داده شود تا پاسخ قانع کننده برای مردم داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور مهاجری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه برای بررسی قرارداد ایران و چین گفت: دو دسته با قرارداد همکاری ایران و چین مخالفند. گروه اول دلسوزند، از جزییات قرارداد اطلاع ندارند و تجربه تلخی از قراردادها با قدرتهای خارجی دارند که باید حساب این دلسوزان را از معاندان جدا کنیم.

وی افزود: گروه دوم معاندان و منافقین و مخالفان نظامند که غربی ها آنها را مدیریت می کنند تا نگذارند همکاری ما با چین رخ دهد و فشار تحریم ها شکسته شود .

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه نباید مجلس کمیسیون ویژه جدیدی برای نظارت بر این قرارداد تشکیل دهد گفت که کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی همین موضوعات است. تشکیل کمیسیون ویژه برای هر موضوعی باعث وهن کمیسیون های تخصصی می شود.

وی تاکید کرد که باید قرارداد ایران و چین، دقیق و خط به خط در دو کمیسیون تخصصی امنیت ملی و اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد و گزارش دقیق آن به صحن و مردم داده شود تا پاسخ قانع کننده برای مردم داشته باشیم. یک کار حاکمیتی را به کار جناحی و دولتی تبدیل نکنیم .

به گفته رحیمی طبق قانون اساسی، باید قرارداد و معاهده در مجلس بررسی شود. هیچ سند امضا شده بدون بررسی مجلس اعتباری ندارد. نباید اجازه دهیم که به جامعه نگرانی القا کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها