کد خبر: 524343
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۰۹:۱۹:۰۰
| |

گزینه سوم رئیسی، وزیر آموزش و پرورش شد/ مجلس به «یوسف نوری» رای اعتماد داد

نمایندگان مجلس به «یوسف نوری» وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.

گزینه سوم رئیسی، وزیر آموزش و پرورش شد/ مجلس به «یوسف نوری» رای اعتماد داد
کد خبر: 524343
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۰۹:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس به «یوسف نوری» وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند. نمایندگان با 195 رای موافق، 57 رای مخالف و 17 رای ممتنع با نشستن نوری بر کرسی وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، برعکس دو گزینه قبلی معرفی شده از طرف دولت، مجلس در روزهای گذشته جو مثبتی نسبت به معرفی یوسف نوری داشت. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و فراکسیون نیروهای انقلاب هم با وزارت او موافقت کرده بودند.

پیش از این، «حسین باغگلی» و «مسعود فیاضی» برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بودند که نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

همه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم ( به جز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ) در سوم شهریور امسال از مجلس رای اعتماد گرفتند. از آن زمان برای این وزارتخانه سرپرست انتخاب شد پس از آن با رای نیاوردن دو وزیر پیشنهادی برای آموزش و پرورش در 25 ام آبان ماه، یوسف نوری به عنوان سومین وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد.

یوسف نوری، وزیر جدید آموزش و پرورش در جلسه دفاعیه خود در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: «تربیت» در نظام جمهوری اسلامی برنامه نیست بلکه هدف است. ما نیازمند الگوی تربیتی هستیم که مصداق آن طبق فرمایش رهبرانقلاب حاج قاسم است. باید به تربیت به عنوان مسئله ملی نگاه کنیم. متاسفانه امروز آموزش و پرورش را به یک مسئله درون سازمانی تقلیل داده‌ایم. آموزش و پرورش را نمی‌توان به حال خود رها کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها