کد خبر: 534535
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۳:۱۵:۵۷
| |

در دیدار وزیر دفاع با همتای آذربایجانی تاکید شد:

اهمیت توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دفاعی ایران و آذربایجان

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دردیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان بر تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های دفاعی – امنیتی دو کشور تاکید کرد.

اهمیت توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دفاعی ایران و آذربایجان
کد خبر: 534535
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۳:۱۵:۵۷

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار سپهبد «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، با تاکید بر تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های دفاعی ـ امنیتی گفت: با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، لازم است روابط ایران و آذربایجان نسبت به گذشته در حوزه‌های مختلف توسعه یابد.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دفاعی ـ امنیتی میان ایران و آذربایجان بسیار حائز اهمیت است، افزود: دو کشور با توجه به موقعیت و ویژگی‌های خاص ژئوپلیتیکی، ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی را در گسترش روابط همه جانبه دارند.

قدرت و توانمندی‌های نیروهای مسلح ایران مایه مباهات است

سپهبد ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار طی سخنانی، از حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قدردانی کرد و گفت: قدرت و توانمندی‌های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور تأکید کرد و از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت سفر به باکو دعوت به عمل آورد.

در سفر دو روزه وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به ایران، وی با مقامات عالی‌رتبه نظامی و سیاسی کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. از اهداف اصلی این سفر، توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دفاعی نظامی و امنیتی اعلام شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها