کد خبر: 571354
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۱۴:۰۲:۰۳
| |

اختصاصی «اعتمادآنلاین» از نشست خبری رئیس‌جمهور:

مسائل اقتصادی و سیاست خارجی توجه دولت را به فرهنگ کم نکرده است

عملکرد دولت سیزدهم در توجه به مسائل فرهنگی قابل قیاس با دولت‌های گذشته نیست/ امیدواریم عدد توجه‌ها، نشست‌ها و حمایت‌ها برای فرهنگ و هنر در اختیار رسانه‌ها گذاشته شود

رئیس‌جمهور تاکید کرد: توجه به مسائل اقتصادی، توجه ما را به فرهنگ کم نکرده است و در مصوباتی که تاکنون داشتیم توجه ویژه به مسائل فرهنگی شده است.

مسائل اقتصادی و سیاست خارجی توجه دولت را به فرهنگ کم نکرده است
کد خبر: 571354
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۱۴:۰۲:۰۳

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در پاسخ به ابهامات مطرح شده از سوی خبرنگار روزنامه اعتماد درباره اولویت نبودن فعالیت‌های مدنی، فرهنگی، حزبی و... در دولت سیزدهم گفت: هر چند دولت همواره اعلام کرده موضوعات اقتصادی را به عنوان اولویت مد نظر دارد، اما این‌گونه نیست که نسبت به سایر حوزه‌های فرهنگی و هنری بی‌تفاوت بوده باشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رئیس‌جمهور در ادامه گفت: در پاسخ به بخش نخست سوال شما در خصوص توجه به مسائل فرهنگی، اگر عملکرد دولت سیزدهم با پیشینیان یعنی روسای جمهور قبل با عدد و رقم مقایسه شود، مشخص می‌شود که قابل قیاس با دولت‌های گذشته نیست. این توجهات، جدای از توجهی است که سایر ارگان‌های دولتی مانند وزارت ارشاد  و... نسبت به هنرمندان و اهالی فرهنگ داشته‌اند. 

رئیس دولت سیزدهم در ادامه تاکید کرد: باید دید آیا دولت در خصوص وقتی که باید میان اقشار مختلف توزیع کند، برای اهالی فرهنگ و هنر کم گذاشته است؟ آقای وزیر فرهنگ و ارشاد در جلسه هستند و امیدواریم، عدد این توجه‌ها، نشست‌ها و حمایت‌ها در اختیار رسانه اعتماد و سایر رسانه‌ها گذاشته شود.

رئیسی افزود: آمار نشست‌هایی که من با شعرا، اساتید، معمان، فرهیختگان و... همچنین بازدید از محافل هنری و فرهنگی و توجه مالی و مادی داشته‌ام به نسبت گذشته بسیار افزایش داشته است.

رئیس‌جمهور اما نسبت به بخش دوم پرسش اعتماد در این خصوص فرسایشی شدن مذاکرات و اینکه آیا بهتر نبود برجام در اسفند سال ۹۹ امضا می‌شد تا فشار کمتری متوجه مردم شود؟ سکوت کرد، سکوتی که در پایان نشست شکست و رئیس‌جمهور توضیحاتی درباره دستاوردهای ایران در مذاکرات یک ساله ارائه کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها