کد خبر: 615127
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۸:۴۰:۵۸
| |

فوری| نتیجه نهایی انتخابات ترکیه؛ اردوغان کرسی ریاست جمهوری را نگه داشت

بعد از پایان رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه شمارش آرا آغاز شد.

فوری| نتیجه نهایی انتخابات ترکیه؛ اردوغان کرسی ریاست جمهوری را نگه داشت
کد خبر: 615127
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۸:۴۰:۵۸

دور دوم رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به پایان رسید. رجب طیب اردوغان برای یک دوره پنج ساله دیگر رئیس جمهور ترکیه باقی ماند تا اولین رئیس‌جمهور نظام ریاستی ترکیه باشد. او تا الان 20 سال متوالی کرسی ریاست جمهوری را در اختیار داشته است. 

به گزارش اعتمادآنلاین، در انتخابات اخیر هم اگر چه بسیاری تصور می‌کردند به آخر راه رسیده و انتخابات ریاست جمهوری ترکیه هم پس از حدود 100 سال به دور دوم کشیده شد، اما اردوغان کرسی ریاست جمهوری را بار دیگر برای خود حفظ کرد.

 

اردوغان باز هم بر صندلی ریاست جمهوری ترکیه تکیه زد

با شمارش 96.01 درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پیروزی اردوغان قطعی شده است. 8:15 دقیقه به وقت ایران خبرگزای سی‌ان‌ان ترکی میزان آمار اردوغان را 52.28 درصد و آرا قلیچدار اوغلو را 47.72 درصد اعلام کرد. بر این اساس اردوغان برای یک دوره دیگر رئیس‌جمهر ترکیه باقی ماند.

انتخابات ترکیه

 

تجمع طرفداران اردوغان در استانبول

همزمان با اعلام پیشتازی اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، طرفداران او در برابر منزلش در استانبول تجمع کرده‌اند.

اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه می‌ماند؟

براساس آماری که سی‌ان‌ان ترکیه منتشر کرده است تا این لحظه 8:06 دقیقه به وقت تهران 95.24 درصد کل آرا به صندوق ریخته شده در ترکیه شمارش شده است. بسیاری از رسانه‌ها پیروزی اردوغان را قطعی اعلام کرده‌اند. اردوغان در حال حاضر 52.34 درصد آرا را کسب کرده است و قلیچدار اوغلو 47.66 درصد.

انتخابات ترکیه

پیروزی اردوغان قوت گرفت

به گزارش سی‌ان‌ان ترکی بعد از شمارش 91.55 درصد از شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اردوغان با 52.61 درصد از رقیب انتخاباتی خود پیشی گرفته است. قلیچدار اوغلو با 47.39 درصد اردوغان را تعقیب می‌کند. آرا نشان می‌دهد که پیروزی اردوغان قوت گرفته است.

به گزارش اعتمادآنلاین برخی خبرگزاری‌ها از جمله الجزیره اعلام کرده‌اند که اردوغان پیروز انتخابات شده است. 

انتخابات ترکیه

 

85.45 درصد آرا شمارش شده است؛ قلیچدار اوغلو در تعقیب رقیب خود

به گزارش سی‌ان‌ان ترکیه 85.45 درصد آرا شمارش شده است. آرای اردوغان 53.15 درصد و قلیچدار اوغلو 46.85 درصد آرا را به دست آورده‌اند. فاصله رای اردوغان رقیب انتخاباتی او 3 میلیون رای است و حدود 10 میلیون از آرا برای شمارش باقی مانده است.

انتخابات ترکیه

 

شمارش آرا به ۷۹.۹ درصد رسید، آراء اردوغان ۵۳.۷۰

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد با شمارش ۷۹.۹ درصد آرای انتخابات در ترکیه، اردوغان ۵۳.۷۰ و قلیچدار اوغلو ۴۶.۳۰ درصد آرا را کسب کرده‌اند.

انتخابات ترکیه

 ۷۱ درصد از آراء شمرده شد؛ اردوغان همچنان با ۵۴.۳۷ پیشتاز است

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه از شمارش  ۷۱ درصد از آراء،‌ اردوغان با کسب ۵۴.۳۷ درصد  آراء همچنان پیشتاز است و  قلیچدار اوغلو ۴۵.۶۳ درصد از آرا را کسب کرده است.

انتخابات ترکیه

بعد از شمارش بیش از ۶۱ درصد از آراء اردوغان همچنان پیشتاز است

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی آنتولی، اردوغان با کسب ۵۵.۲۶  آراء پیشتاز است و قلیچدار اوغلو ۴۴.۷۴ درصد از آرا را به دست آورده است.

انتخابات ترکیه

اردوغان با ۶۰.۸۳ درصد پیشتاز انتخابات

براساس اخبار منتشر شده بعد از شمارش ۲۰ درصد آرا اردوغان پیشتاز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه است.

خبرنگار الجزیره به نقل از منابع ترکیه‌ای گفته پس از شمارش ۲۰ درصد آرا، اردوغان توانسته ۶۰.۸۳ درصد و قلیچدار اوغلو ۳۹.۱۷ درصد آرا را به دست بیاورد.

مراکز رأی‌گیری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه بسته شدند و شمارش آرا آغاز شد.

درصد مشارکت در انتخابات ترکیه اعلام شد

خبرگزاری آناتولی درصد مشارکت در در دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه را ۸۳.۸ درصد اعلام کرد که نسبت به دور نخست کمتر بوده است.

شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA)، فرآیند رای گیری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که از ساعت 8 صبح امروز (یک شنبه) به وقت محلی (8:30 به وقت تهران) آغاز شده بود، راس ساعت 17 عصر به وقت محلی (17:30 به وقت تهران) به پایان رسید و به دنبال آن نیز فرآیند شمارش آرا آغاز شده تا نتایج اولیه از ساعاتی دیگر به تدریج اعلام شود.

لازم به ذکر است که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری کنونی این کشور و نامزد مشترک ائتلاف «جمهور» متشکل از احزاب اسلام گرای عدالت و توسعه (AKP) و راست گرای افراطی حرکت ملی (MHP) و «کمال قلیچدار اوغلو»، رهبر حزب چپ گرای جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد مشترک ائتلاف «ملت» متشکل از این حزب و پنج حزب دیگر اپوزیسیون با یکدیگر به رقابت می پردازد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها