کد خبر: 616083
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۲۲:۰۰:۵۶
| |

نماینده نزدیک به جبهه پایداری: هر که می‌گوید تحریم ها به اف‌ای‌تی‌اف مرتبطه کلاه سرش رفته

به عقیده یکی از نمایندگان مجلس، حریم‌ها ربطی به اف‌ای‌تی‌اف ندارد. مشکل اقتصادی کشور هم ربطی به اف‌ای‌تی‌اف ندارد. اعمال تحریم‌ها یک مساله است و پذیرش اف‌ای‌تی‌اف یک مساله دیگر. به یکدیگر پیوندشان می دهند ولی به هم ربطی ندارند. این دوتا خیلی با هم فرق می‌کنند. هرکس گفته ربط دارند کلاه گشادی سرش رفته و از چاله‌ای به چاهی افتاده است

نماینده نزدیک به جبهه پایداری: هر که می‌گوید تحریم ها به اف‌ای‌تی‌اف مرتبطه کلاه سرش رفته
کد خبر: 616083
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۲۲:۰۰:۵۶

هادی بیگی‌نژاد نماینده نزدیک به جبهه پایداری که در کارنامه سیاسی خود مخالفت با برجام را نیز دارد،  گفت: «برای حل مشکل واردات ارز و تبادلات‌اش دارند کار می کنند و برای این موضوع تحریم‌ها باید برداشته بشود.»

به گزارش خبرآنلاین، اینکه کشورهای عربی با وجود بهبود روابط‌شان با ایران باز هم حاضر نیستند برسر منافع ملی‌شان ریسک و دردسر معامله با ایران را به خاطر نپیوستنش به اف‌ای‌تی‌اف بپذیرند، موضوعی‌ست که بیگی‌نژاد در پاسخ آن به گفت: «تحریم‌ها ربطی به اف‌ای‌تی‌اف ندارد. مشکل اقتصادی کشور هم ربطی به اف‌ای‌تی‌اف ندارد. اعمال تحریم‌ها یک مساله است و پذیرش اف‌ای‌تی‌اف یک مساله دیگر. به یکدیگر پیوندشان می دهند ولی به هم ربطی ندارند. این دوتا خیلی با هم فرق می‌کنند. هرکس گفته ربط دارند کلاه گشادی سرش رفته و از چاله‌ای به چاهی افتاده است.»

 چگونه می‌توان به مردم وعده‌ی اقتصادی داد بدون توجه به این نکته که حتی نمی‌توان بدون اف‌ای‌تی‌اف با کشورهایی که از نظر سیاسی با آن‌ها تنش‌زدایی کرده‌ایم، وارد روابط تجاری بشویم نیز پرسشی است که این نماینده در واکنش به آن باز هم تاکید موکد می‌کند: «نه هیچ برداشته نمی‌شود. اگر بگویند اف‌ای‌تی‌اف را امضا کنند، تحریم‌ها برداشته می‌شود، این کلاه برداری است.»

بیگی‌نژاد همچنین جمله‌ی مشهور امام خمینی درباره در راس امور بودن مجلس را نیز قابل مقایسه با مجلس امروز نمی‌داند: «مجلس آن موقع که در راس امور بود، نخست وزیر و هیئت دولت را تعیین می‌کرد. این مجلس از لحاظ ساختاری متفاوت است. لذا اینکه ما بگوییم این مجلس همان مجلس است، نمی‌تونیم این رو بگوییم واقعا چون شرایط فرق کرده. ولی اگر قانونی گذاشته بشود، همه موظف‌اند به آن عمل کنند. از این نظر بله مجلس در راس امور است.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها