کد خبر: 619209
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۱۷:۲۰:۰۸
| |

سوال از مسئولان صداوسیما: آیا خودتان از روحانی که ۱۳ فرزند دارد الگو گرفته‌اید که به عنوان الگو به جوانان معرفی می‌کنید؟

روزنامه اطلاعات نوشت: از مسئولی که می‌گوید نگهداری حیوانات خانگی اقدامی ضد فرزند‌آوری است تا تلویزیونی که مرتب روحانی سی‌و‌چند ساله‌ای که ۱۳ فرزند دارد را نشان می‌دهد افراط‌گراست. آیا از رئیس سازمان تا همان برنامه‌سازان جزء، هیچ یک از آن شخص الگو گرفته‌اند؟

سوال از مسئولان صداوسیما: آیا خودتان از روحانی که ۱۳ فرزند دارد الگو گرفته‌اید که به عنوان الگو به جوانان معرفی می‌کنید؟
کد خبر: 619209
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۱۷:۲۰:۰۸

روزنامه اطلاعات در سرمقاله امروز خود هزینه‌های افراط‌گرایی را بررسی کرده است. 

به گزارش اطلاعات، بخش‌های مهم این سرمقاله را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • افراط‌گرایی، پدیده‌ای بسیار خطرناک است. گاهی برخی ایده‌های خوب، جنبش‌های آزادی‌خواه، مکتب‌های انسانی و سنت‌های ارزشمند و نجات‌بخش، با افتادن در دام افراط‌گرایی به قهقرا می‌روند.
  • جنبش فمینیسم در غرب بر این مبنا پدید آمد که زنان محسنات بی‌مانندی نظیر صلح‌طلبی و عدالت دارند و توانایی شگفتی در مراقبت و پرستاری. همزیستی مسالمت‌آمیز، مهربانی، اخلاق مراقبت و اخلاق عدالت ویژگی فوق‌العاده زنان است که می‌تواند الگویی برای جامعه عدالت محور باشد. این دیدگاه پاکیزه فمینیستی مطلقاً با هیچ یک از مکاتب و ادیان آسمانی تناقض و تباینی ندارد. اما پس از چندی، افراط‌گرایی، منجر به ظهور جریان به شدت افراطی فمینیسم برتری طلب شد که بر مبنای آن، زنان به مردان برتری دارند.
  • افراط‌گری ممکن است هر ایده، آرمان، مکتب و برنامه درست را به کلی ویران یا به ضدخودش بدل کند. مصادیق افراط‌گرایی را ما نیز، در دهه‌ها و سالیان اخیر دیده‌ایم. از رنگ فشانی بر ساعد پسران آستین کوتاه تا اسید‌پاشی بر بی‌حجابان و «گشت نسبت» و برخوردهای خیابانی که نهایتاً منجر به اتفاقاتی تلخ و هزینه‌هایی عظیم برای کشور شد.
  • از طرح تفکیک جنسیتی که افراطیون معتقد بودند زنان را باید از مردان در دانشگاه‌‌ها، پارک‌ها، سینماها، ادارات، بانک‌ها و حتی در خیابان جدا کرد تا آن عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که گفت زنان بدحجاب را باید با دوربین هوشمند شناسایی کرد و حساب بانکی‌شان را مسدود کرد، مصداق بارز کنش های افراطی هستند.
  • افراط‌گرایی همچنان خود را در افکار و پهنه‌ اجتماعی و سیاسی نشان می‌دهد. از مسئولی که می‌گوید نگهداری حیوانات خانگی اقدامی ضد فرزند‌آوری است و دارندگان حیوان خانگی باید تحت تعقیب قرار گیرد، افراط‌گراست تا تلویزیونی که مرتب روحانی سی‌و‌چند ساله‌ای که ۱۳ فرزند دارد را نشان می‌دهد و به بینندگان عزیز به عنوان الگو معرفی می‌کند. آیا از رئیس سازمان تا همان برنامه‌سازان جزء، هیچ یک از آن شخص الگو گرفته‌اند که جوانان بیچاره‌ای وامانده در ابتدایی‌ترین هزینه‌های زندگی را به الگوگرفتن از او ترغیب و تهییج می‌کنند و چنان سخن می‌رانند که هرکس از او پیروی نکند احساس گناه کند!
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها