کد خبر: 619463
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

سوال روزنامه اصولگرا از مسئولان؛ چه کسی گفته کسانی که از آشوب خسته‌اند با تندروی‌های جدید کنار می‌آیند؟

روزنامه فرهیختگان نوشت: چه کسی گفته بعد از این آشوب‌ها کسانی که آن همه آشوب خسته‌شان کرده، با این تندروی‌های جدید کنار می‌آیند.

سوال روزنامه اصولگرا از مسئولان؛ چه کسی گفته کسانی که از آشوب خسته‌اند با تندروی‌های جدید کنار می‌آیند؟
کد خبر: 619463
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه اصولگرای فرهیختگان به شدت از تندروی‌‌های جناح حامی حکومت انتقاد کرده است.

به گزارش فرهیختگان، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید: 

  • اتفاقات پس از فوت مهسا امینی روزگار عجیبی برای ایران و ایرانی‌ها رقم زد که از هر نیمروز آن می‌توان یک قرن حکایت کرد و تفسیر نوشت. حالا مدتی است که از آن غوغا عبور کرده‌ایم؛ هرچند زخم‌هایش هنوز گزگز می‌کند و عفونت در همه‌جای این پیکره مجروح خشک نشده است. حالا باز هم با شاذترین و ضداجتماعی‌ترین نظرات مواجه شده‌ایم که می‌خواهند به بهانه انتقام از براندازان، عجیب‌ترین نظرات را عملی کنند. آنها فکر می‌کنند چون بدنه دوستدار ایران و حامی انقلاب از این اتفاقات زخم خورده، دربرابر این تندروی‌های جدید سکوت می‌کند یا با آنها همراه می‌شود.
  • کسانی که در شرایط عادی حتی نمی‌توانند نیم‌ درصد از جامعه را با نظرات معوج و عجیب‌شان همدل کنند، گمان کرده‌اند که شرایط برای عملی کردن این اعوجاجات مهیا شده است؛ کنسرت‌ها را تعطیل کنیم، با مردم برخوردهای تحریک‌آمیز و سختگیرانه انجام دهیم، پل عابر پیاده را به دلیل چند کشف حجاب روی آن ببندیم، کودکانه‌ترین جملات را روی بیلبوردها بنویسیم و در سرتاسر شهر بکوبیم و... نخیر! چه کسی گفته بعد از این آشوب‌ها کسانی که آن همه آشوب خسته‌شان کرده، با این تندروی‌های جدید کنار می‌آیند. آیا ندیدید وقتی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که ماجرای مهسا امینی در دوره تصدی‌گری او رخ داد و پس از آن هم اظهارنظرهای شاذ می‌کرد، عزل شد بین خودی‌های نظام چه شعفی برپا شد؟ ندیدید چقدر لحن بدرقه او در فضای مجازی بین همین خودی‌ها شدید و انتقاد‌آمیز بود؟ ندیدید وقتی اعلام شد روح‌الله مومن‌نسب، مرد پرحاشیه‌ای که طرفدار محدودیت فضای مجازی است، سرپرست ستاد امر به معروف در تهران شده، بین همین خودی‌ها چه غوغایی به پا شد؟
  • چه کسی فکر کرده حالا که خودی‌ها از موج براندازی در نیمسال دوم ۱۴۰۱ زخم خورده‌اند، وقتش رسیده که هر نظر عجیب و شاذ و هر ایده ضداجتماعی و ناجوری را پیاده کند و همدلی این افراد هم داشته باشد. یکی از درس‌های این اتفاقات خونبار و تلخ آن بود که جماعت تندرو به‌عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی باید مهار شوند. حالا اینها هرجا می‌خواهند باشند؛ چه در دولت، چه مجلس، چه سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی و غیر از آن و چه میان مردم عادی و به‌عنوان حامیان نظام. جماعت هزینه‌تراش بی‌فایده، طیف ناهنجار و غیرنرمالی که تاریخ به ما نشان داده، چنانکه امروز از این طرف تندروی می‌کنند، ممکن است فردا از آن سو بیفتند و مسیح و منافقین و پهلوی‌چی‌ها را هم پشت‌سر بگذارند، نباید تصور کنند که شرایط فعلی میدانی برای جولان آنها فراهم آورده که اتفاقا برعکس، قوه عاقله نظام را بیشتر به فکر مهار چنین رویکردهایی انداخته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها